سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 64656
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد؛

تشکیل ۹۰۰ هزار پرونده سلامت برای مردم قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از تشکیل ۹۰۰ هزار پرونده سلامت در جریان طرح تحول حوزه بهداشت در قم خبر داد.
تشکیل ۹۰۰ هزار پرونده سلامت برای مردم قم
تشکیل ۹۰۰ هزار پرونده سلامت برای مردم قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در قم اظهار کرد: وضعیت زیرساختی استان قم در حوزه درمان بسیار دون شهر بود اما با کارهایی که در سال‌های گذشته صورت گرفت وضعیت بهتر شد اما هنوز تا وضعیت مطلوب زیرساختی فاصله داریم.

وی افزود: استان قم در ابتدای آغاز طرح تحول ۸۰۰ تخت داشت که تمام آن فرسوده بود و الآن دو هزار و ۳۰۰ تخت داریم که هزار و ۶۰۰ تخت دولتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: از ۹۰ سال پیش تا قبل از طرح تحول ۸۰۰ بود طی این طرح تحول ۷۰۰ تخت دیگر به بهره‌برداری رسید و ۳۰۰ تخت هم به زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت وضعیت قم بسیار نامطلوب بود تصریح کرد: طرح تحول بهداشت تحولی در کشور ایجاد کرد و در قم این طرح برای کل کلان شهر اجرا شد.

به گفته ایرانی‌خواه در گذشته خدماتی که در خانه‌های بهداشت ارائه می‌شد بسیار ابتدایی و شامل واکسن کودکان و مراقبت از مادران بود اما در راستای اجرای نظام ارجاع سطح کیفی و کمی خدمات ارتقا پیدا کرد.

فعالیت ۱۶۰ پایگاه و مرکز سلامت

وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار پرونده سلامت برای مردم قم ایجاد شده است، اظهار داشت: ۴۰ مرکز و پایگاه سلامت به ۱۶۰ مرکز و پایگاه تبدیل شد که در ۴۰ مرکز پزشک حضور دارد و بقیه مراکز کارشناسان خدمت ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش وضعیت دانشگاه اصلاً در شأن قم نیست، افزود: دانشکده پزشکی ما در خانه‌ای دایر شده که دوره‌ای بهداری بوده است که مرکز جدید در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: زیرساخت آموزش اولویت دارترین موضوعی است که باید سامانی بیابد و در حوزه بیمارستان سازی در کوتاه مدت نیاز به افزایشی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در قم به ازای هزار نفر ۱.۷ تخت وجود دارد گفت: تا سال ۱۴۰۰ تقریباً ۲ و ۷ دهم تخت خواهیم داشت که منطبق بر استاندارد ملی است.

ماجرای تعطیلی بیمارستان الزهرا(س)

ایرانی‌خواه در پاسخ به سؤال یکی از اعضای شورا درباره تعطیلی یک بیمارستان در منطقه نیروگاه تصریح کرد: بیمارستان الزهرا(س) بیمارستان بسیار فرسوده‌ای است که از ابتدا هم ویژگی‌های بیمارستانی نداشته و دهه ۶۰ توسط خیر محترمی ایجاد شده است.

وی افزود: این بیمارستان تا سال گذشته خدماتی را به صورت غیر استاندارد ارائه می‌داد اما هزینه برای تأمین خدمات در آن به علت نداشتن شرایط کافی، بی فایده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: بیمارستان مدرن شهدا در همین منطقه در حال ساخت بود و مطرح کردیم که بیمارستان به اینجا انتقال داده شود و درباره آن بیمارستان هم موافق بودیم که بخش خصوصی و خیرین آن را دوباره بسازند اما دولت بودجه‌ای برای این کار ندارد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم که این بیمارستان به مرکزی برای اورژانس تبدیل شود گفت: توسط یکی از نمایندگان مجلس گفته شد بنیاد برکت تقبل کرده که این بیمارستان را بسازد که ما هم بسیار موافق هستیم.

تشکیل کمیته مشترک میان شهرداری قم و دانشگاه علوم پزشکی

ایرانی‌خواه به واگذاری زمینی در منطقه آذر به شهرداری قم اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی به من معترض شدند که چرا این اقدام را انجام دادم و این تصمیم‌گیری باید در هیئت دولت اتفاق می‌افتاد.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که به ازای این زمین شهرداری در زمینه ساخت ساختمان جدید دانشگاه به ما کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین خواستار تسریع در صدور پروانه پروژه‌های عمرانی در دست ساخت دانشگاه و تخفیف در جرائم توسط شهرداری شد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر قم هم به بیان نظراتی درباره حوزه کاری بهداشت و درمان پرداختند.

مسائلی مانند مدیریت پسماند در بیمارستان‌های شهر قم، مشکلات مردم در حوزه بیمه سلامت، مشکلات دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد در گذراندن واحدهای عملی، مشکل پارکینگ بیمارستان‌ها و .... از موضوعاتی بود که اعضای شورای شهر به آن اشاره کردند.

همچنین در این جلسه سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم خواستار ایجاد کمیته مشترک برای حل موضوعات میان دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3393.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما