سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 64667
منبع : خبرگزاری مهر

ورزش همگانی اولویت نیاز ورزشی بانوان در قم است

قم نيوز : مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری قم با بیان این که اولویت نیاز ورزشی بانوان، ورزش همگانی است نه حضور در ورزشگاه‌ها و حضور زنان در اماکن ورزشی نیز مشروط بر فراهم سازی شرایط است.
ورزش همگانی اولویت نیاز ورزشی بانوان در قم است
ورزش همگانی اولویت نیاز ورزشی بانوان در قم است
به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری اظهار داشت: استانداری قم در حوزه ورزش و در بخش بانوان دغدغه بزرگی به نام ورزش همگانی دارد که پیش از این با برگزاری شورای عالی ورزش همگانی به ریاست استاندار قم این دغدغه را دنبال کرده است و امروز نیز همچنان این دغدغه وجود دارد.

وی افزود: وظیفه استانداری این نیست که از تیم‌های ورزشی بانوان یا آقایان در بخش قهرمانی حمایت کند گرچه در این زمینه هم هر گاه اقدامی نیاز بوده و برای استانداری قم امکان پذیر بوده، استانداری کمک کرده است اما موضوع و چالش امروز ما این است که زنان قمی باید بیشتر ورزش کنند و خطراتی که در زمینه چاقی، دیابت، فشار خون و حملات قلبی داریم کنترل کنیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری قم گفت: مدتی است که موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها از سوی رسانه‌ها و افراد مختلفی مطرح می‌شود در حالی که به نظر من اهالی رسانه باید به موضوع مهم‌تر یعنی ورزش کردن زنان و گرایش عمومی زنان به ورزش بپردازند و جامعه را متوجه خطراتی که در این زمینه تهدید کننده سلامت اجتماعی است، کنند.

ظهیری بیان داشت: این که موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مطرح کنیم به خودی خود، یک مطالبه اجتماعی است اما بدون تردید اولویت حوزه ورزش زنان ما نیست ضمن این که اگر از حضور زنان در ورزشگاه‌ها صحبت می‌کنیم باید زمینه و شرایط زیر ساختی حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها را فراهم کنیم و بعد از آن به دنبال تحقق موضوع باشیم.

وی عنوان کرد: در زمینه ورزش همگانی چالش‌هایی وجود دارد اما مسئله اصلی فرهنگ سازی ورزش در بین بانوان قمی است به طوری که ورزش نه به عنوان یک فعالیت مبتنی بر تفریح و اوقات فراغت بلکه به عنوان یک نیاز جدی و سرنوشت ساز از سوی زنان ما تلقی شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری قم تصریح کرد: در ورزش قهرمانی در حوزه بانوان قمی نیز مشکل جذب اسپانسر داریم و باید به اسپانسر حق دهیم که با توجه به بافت فرهنگی قم وقتی نمی‌تواند حتی تبلیغات شهری در مورد تیم ورزشی بانوان خود داشته باشد به سمت ورزش نیاید. راه حل این موضوع هم به دست خود بانوان است که با حضور پررنگ در مسابقات ورزشی مربوط به بانوان، جامعه مخاطبی برای اسپانسر پدید بیاورند که بتواند حامی مالی را به سمت ورزش جذب کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciyqaq.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما