چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 64716
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری قم:

تاکسی های اینترنتی آرامش عمومی خدمات حمل و نقلی را افزایش داد

قم نيوز : دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: در شرایط فعلی وضع موجود سازمان‌های اجرایی از نظر الکترونیک مطلوب نیست و خدمات یکپارچگی لازم را ندارد و شفاف نیست و این مساله نوعی بی‌اعتمادی را در بین مردم ایجاد می‌کند.
عدم یکپارچگی خدمات الکترونیک مردم را بی‌اعتماد می‌کند/تاکسی های اینترنتی آرامش عمومی خدمات حمل و نقلی را افزایش داد
عدم یکپارچگی خدمات الکترونیک مردم را بی‌اعتماد می‌کند/تاکسی های اینترنتی آرامش عمومی خدمات حمل و نقلی را افزایش داد
به گزارش قم نیوز همایون یزدان‌پناه ظهر امروز در سلسله نشست‌های تخصصی عش آل محمد(ص) که با موضوع شهر هوشمند؛ ضرورت یا انتخاب در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد به سرعت همه جا پخش می‌شود اظهار کرد: توقعاتی که امروز شهروندان نسبت به حکم‌رانان و مسوولان اجرایی و نحوه ارائه خدمات دارند به همین خاطر ایجاد شده و بعضاً مردم به همین دلیل نگران و عصبی هستند که چرا این خدمات امروز در کشور شکل نگرفته است.

وی با اشاره به بحث الکترونیکی شدن فرآیند‌ها و سازمان‌ها گفت: در شرایط فعلی وضع موجود سازمان‌های اجرایی از نظر الکترونیک مطلوب نیست و خدمات یکپارچگی لازم را ندارد و شفاف نیست و این مساله نوعی بی‌اعتمادی را در بین مردم ایجاد می‌کند.

دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری قم بیان کرد: البته در تمام دنیا در پی بلوغ ایجاد شده به مرور زمان این مساله شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ما سازمان الکترونیکی و شهر الکترونیکی می‌خواهیم به شرطی که داده‌ها و فرآیندها الکترونیکی شده باشند تصریح کرد: این موضوع لازم است اما کافی نیست؛ در حال حاضر بیش از 60 خدمت الکترونیکی در شهرداری‌ها آماده شده اما واقعاً چقدر مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

یزدان‌پناه با تاکید بر دقیق‌سازی آمارها در شهر هوشمند اذعان کرد: در شهر هوشمند آمارها باید لحظه‌ای در اختیار تصمیم‌گیران باشد؛ اگر ما کاری نکنیم که مردم خدمات یکپارچه و سریع و سهل دریافت کنند شرایط شهر قطعاً روبه ضعف خواهد بود.

وی به خدمات‌رسانی تاکسی‌های الکترونیکی در کشور اشاره کرد و افزود: این اتفاق موجب شد که مردم یک آرامشی در دریافت خدمات حمل و نقل شهری برسند در حالی که این کار را باید خود سازمان‌های تصمیم‌گیر و اجرایی شهرها انجام می‌دادند.

دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: اکثر مدیران ما جهادی تلاش می‌کنند اما خروجی‌ها مطلوب نیست.

وی با اشاره به تعامل مطلوب شهرداری‌ قم با نهادهای دولتی به دلیل تک شهرستانی بودن این استان تصریح کرد:  در سایر استان‌های کشور به دلیل تعدد شهرها این تعامل برقرار نیست.

یزدان‌پناه گفت: باید بپذیریم که قم پیشانی مدیریت شیعی در جهان اسلام است؛ اکثر کشورهای جهان به قم رفت و آمد دارند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd9509.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما