شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 6474

اتهام کسبه به کم‌فروشی خلاف واقع است

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم گفت: در حال حاضر برخی کسبه متهم به کم‌فروشی هستند که این موضوع صحت ندارد.
اتهام کسبه به کم‌فروشی خلاف واقع است
به گزارش قم نیوز، غلامرضا تفتی اظهار داشت: نبود استاندارد مشخص و دائمی برای وزن محصولات مواد غذایی موجب شده تا این ابهام در ذهن مردم ایجاد شود که کسبه به دنبال کم‌فروشی هستند در حالی‌که تولیدکنندگان بدون رعایت استاندارد بسته‌بندی و مشخص کردن یک وزن معین و دائمی نسبت به عرضه محصولات خود اقدام می‌کنند.

وی افزود: زمانی که یک تُن ماهی و یا هر محصول دیگر در قالب وزن‌های استاندارد و تعریف‌شده در سراسر کشور عرضه شود به‌طور یقین مصرف‌ کننده در هنگام تهیه آن دچار سردرگمی نمی‌شود و قطعا با قیمت‌های متفاوت روبه‌رو نمی‌شود.

رییس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم بیان داشت: اگر یک محصول در یک بسته‌بندی به بازار مصرف عرضه شود و شرکت رقیب نیز به دلیل رقابت با رعایت همان شکل ظاهری و البته با کیفیت‌های متفاوت و با وزن کمتر آن محصول را تولید می‌کند، به دلیل آگاهی نداشتن مردم، کسبه متهم به کم‌فروشی می‌شوند.

وی خواستار توجه مسوولان به این مسئله شد و تصریح کرد: یکی از ابزارهای تحقق شعار امسال بحث توجه به صنعت بسته‌بندی در کشور است که می‌تواند کالاهای تولید شده توسط تولیدکنندگان را با قیمت‌های بهتری در بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه کند.

تفتی افزود: با توجه به درج قیمت‌های بدون کارشناسی و بالا توسط بعضی تولیدکنندگان پیشنهاد می‌شود کارخانجات تولیدی قیمت فروش کارخانه را در بسته‌بندی‌های خود درج کنند و با توجه به هزینه حمل و نقل و سود تعیین شده هر کالا که دارای مصوبات لازم است خود مردم هنگام خرید می‌توانند کالا را با قیمت واقعی خریداری کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.mqea2bq00la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما