پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 64746
منبع : خبرگزاری فارس

وقتی پاراتكواندوكار قمی بر «نمی‌توانم و نمی‌شودها» خط بطلان می‌کشد

قم نيوز : ملي‌پوش پاراتكواندو استان قم با اراده‌اي قوي و جسارتي مثال‌زدني به جاي انديشيدن به موانع معلوليت، خود را در سطح آسيا و جهان مطرح كرد.
وقتی پاراتكواندوكار قمی بر «نمی‌توانم و نمی‌شودها» خط بطلان می‌کشد
وقتی پاراتكواندوكار قمی بر «نمی‌توانم و نمی‌شودها» خط بطلان می‌کشد
به گزارش قم نیوز صحبت از فردی است که به شکل حرفه‌ای در رشته تکواندو فعالیت می‌کند، او محمدرضا شعبانی است که با توجه به معلولیت خود در رشته پاراتکواندو فعال است و موفقیت‌های ارزنده‌ای در سطح ایران، آسیا و جهان برای خود دست و پا کرده است.

شعبانی از ناحیه دست دچار معلولیت است اما با کسب مدال از پیکارهای قهرمانی آسیا توانست از معلولیت، فرصت بسازد، کسی که هرگز به خاطر معلولیت زانوی غم بغل نکرد، ناامید نشد و قوی‌تر از همیشه حتی از انسان‌های بدون معلولیت بهتر زندگی کرد، موانع را کنار زد و حالا یک قهرمان است، کسی که به همه ناامیدها امید می‌دهد.

 

* افتخارآفرینی بانوی پاراتکواندوکار ایران بدون 2 دست

نکته جالب توجه در رقابت‌های 2018 پاراتکواندو قهرمانی آسیا این است که برای نخستین‌بار در بخش بانوان این مسابقات سیده‌مهتاب نبوی به عنوان تنها عضو تیم زنان ایران به میدان رفت و در میان تعجب تمامی علاقمندان به ورزش بدون دست روی سکو رفت.

این در حالی است که تنها بانوی اعزامی ایران به این پیکارها بدون دو دست برنز آسیا را گرفت، در حالی که به سادگی نمی‌توان زندگی بدون دو دست را تصور کرد اما مهتاب نبوی کاری کرد که همه مربیان ورزشی این مرز و بوم باید در تمرین تیم‌های خود وی را برای ورزشکاران خود الگو قرار دهند و مثال بزنند.

ورزشکاری که به هیچ عنوان چیزی به نام ناامیدی و رها کردن مانعی برای موفق شدنش نبود و محمدرضا شعبانی، مهتاب نبوی و محمدرضاها و مهتاب‌ها همان کسانی‌ هستند که زندگی آنها باید در کلاس‌های انگیزشی و مشاوره تدریس شود، الگویی تمام عیار برای همه نمی‌توانم و نمی‌شودها.

 

* پیروزمنش: شعبانی یکی از گزینه‌های پارالمپیک 2020 است

رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به این موفقیت و افتخار آفرینی شعبانی اظهار کرد: از اینکه پاراتکواندو هم به جمع رشته‌های مدال‌آور ورزش جانبازان و معلولین ملحق شده بسیار خوشحالیم و یقینا حمایت جدی‌تری از این رشته خواهیم داشت.

محمد پیروزمنش ادامه داد: متاسفانه جای این رشته در مهمترین رویداد ورزشی سال جاری یعنی بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی خالی است، در حالی که ما در دو رشته والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر در این بازی‌ها نماینده داریم و با حضور پاراتکواندو امکان افزایش سهمیه ما وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: با این حال پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو بین رشته‌های مختلف ورزش معلولین قرار دارد و یقینا روی شعبانی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی ورزش جانبازان و معلولین استان قم برای کسب سهمیه این رویداد مهم برون‌مرزی حساب ویژه‌ای باز خواهیم کرد.

 

* شریفی: شعبانی نخستین مدال‌آور ورزش قم از پاراتکواندو آسیا است

دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس کسب افتخار از مسابقات آسیایی در رشته‌ای پربرخورد همچون رشته تکواندو را با وجود معلولیت یک کار بزرگ توسط این ورزش و دیگر مدال‌آوران پاراتکواندو کشورمان دانست.

محمود شریفی خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها که با قهرمانی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان همراه بود، محمدرضا شعبانی به مدال برنز دست یافت و برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش استان قم، مدال خوشرنگ رقابت‌های آسیایی پاراتکواندو را به ارمغان آورد که به وی افتخار می‌کنیم.

 

* نخستین تجربه آسیایی شعبانی بدون کسب مدال

محمدرضا شعبانی سال گذشته نیز عضو تیم ملی ایران بود و رقابت‌های آسیایی 2017 با حضور 115 هوگوپوش از 20 کشور قاره کهن به میزبانی شهر چانچئون به انجام رسید و تیم ‌ملی پاراتکواندوی کشورمان با کسب 6 مدال طلا، نقره و برنز بر سکوی نخست آسیا جای گرفت اما شعبانی به مدال نرسید.

در واقع این سومین دوره مسابقات قهرمانی پاراتکواندو آسیا بود که برای تیم ملی کشورمان سعید صادقیان‌پور،‌احمد نریمانی، ‌مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی چهار مدال طلا، سجاد جوانبخت یک مدال نقره و محمود جعفرزاده یک مدال برنز در مسیر قهرمانی قاره کهن به دست آوردند و بعد از ایران روسیه و ترکیه دوم و سوم شدند، در حالی که ملی‌پوش قم در مسابقات آسیایی 2017 برابر حریفی از کشور ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و از کسب مدال دور ماند.

این در حالی است که در مسابقات آسیایی 2017 تیم ملی ایران با ترکیب سعید صادقیان‌پور، محمدرضا شعبانی، محمود جعفرزاده، احمد نریمانی، سجاد جوانبخت، مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی در این رقابت‌ها به میدان رفت و فقط شعبانی که نخستین حضور خود را تجربه می‌کرد از کسب مدال محروم شد.

 

* استارت ملی‌پوش پاراتکواندو قم برای رزرو بلیط توکیو

شعبانی به عنوان نخستین مدال‌آور تاریخ ورزش قم از پیکارهای پاراتکواندو قهرمانی قاره کهن، با تداوم تمرینات خود و درخشش در پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در سال 1396 بار دیگر عضو تیم ملی پاراتکواندو ایران شد و پیش از اعزام به رقابت‌های 2018 قهرمانی آسیا، همراه با این تیم به مسابقات آزاد آفریقا رفت و یک میدان برون‌مرزی دیگر را تجربه کرد.

 

* نشان نقره شعبانی از مسابقات آزاد آفریقا

به واسطه اینکه با تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو، در رقابت‌های قاره‌ای امتیاز حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 ژاپن توزیع می‌شود، رقابت‌های آزاد آفریقا با کسب عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره توسط محمدرضا شعبانی، امتیازات ارزشمندی برای وی در مسیر راهیابی به پارالمپیک به همراه داشت تا این موفقیت استارت رسمی ملی‌پوش پاراتکواندو قم برای رزرو بلیط توکیو 2020 باشد.

 

* قهرمانی پاراتکواندوکار قم با تیم ملی ایران

مسابقات آزاد قهرمانی آفریقا مقدمه حضور پرقدرت تیم ملی پاراتکواندو ایران در پیکارهای 2018 قهرمانی آسیا بود، رقابت‌هایی که هوگوپوشان سایر قاره‌ها نیز مجاز به شرکت در آن بودند و امتیاز این مسابقات برای تکواندوکاران قاره آسیا G4 بود و برای تکواندوکاران سایر قاره‌ها  G2 در نظر گرفته شد.

در پایان چهارمین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا، تیم‌ملی کشورمان با کسب 9 مدال طلا، نقره و برنز برای چهارمین دوره متوالی مقتدرانه بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد، در شرایطی که این رقابت‌ها با حضور 120 هوگوپوش از 28 کشور به میزبانی هوشیمینه ویتنام به انجام رسید.

در این رقابت‌ها مهدی پوررهنما، حامد حق‌شناس، سعید صادقیان‌پور، احمد نریمانی، مهدی بهرامی‌آذر و مهتاب نبوی 6 مدال طلا، اصغر عزیزی یک نقره و محمدرضا شعبانی و مهتاب نبوی دو برنز نصیب تیم ملی پاراتکواندو مردان و زنان کشورمان کردند و ایران بالاتر از ازبکستان و مغلوستان برای چهارمین بار متوالی قهرمان قاره آسیا شد.

 

* شعبانی: تمام هدفم کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک آینده است

پاراتکواندوکار ملی‌پوش و مدال‌آور استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از اینکه توانستم نخستین ورزشکار مدال‌آور قم در مسابقات آسیایی این رشته باشم بسیار خوشحالم، امیدوارم این موفقیت پیش‌زمینه حضور من در  بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو باشد.

محمدرضا شعبانی که نشان برنز وزن منهای 75 کیلوگرم این رقابت‌ها را کسب کرد، در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: متاسفانه در مسابقه با حریف تایلندی با بدشانسی مواجه شدم و در حالی که تا آخرین ثانیه‌ها مساوی بودیم، 26 بر 25 نتیجه به نفع حریف تمام شد و این باخت مانع رسیدن من به مقام قهرمانی و نشان طلا شد اما در آینده حتما برای طلای آسیا تلاش خواهم کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان حضورش در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: خیر، امکان‌پذیر نیست زیرا پاراتکواندو جزو رشته‌های موجود در این بازی‌ها نیست، ولی تمام هدفم کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک آینده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3u93.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما