پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 64764
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل بهزيستي استان قم:

8 درصد جمعيت استان قم زير پوشش بهزيستي هستند

قم نيوز : مديركل بهزيستي استان قم گفت: 100 هزار نفر از جمعيت استان كه هشت درصد جمعيت را دربرمي‌گيرد زيرپوشش سازمان بهزيستي هستند.
8 درصد جمعيت استان قم زير پوشش بهزيستي هستند
8 درصد جمعيت استان قم زير پوشش بهزيستي هستند
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب حکمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان که در آسایشگاه خیریه سالمندان حضرت بقیة الله برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی خدمت‌رسانی به قشر سالمند است اظهار کرد: در حال حاضر 22 هزار خانواده معلول و 3 هزار خانواده زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیرپوشش سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: 100 هزار نفر از جمعیت استان که هشت درصد جمعیت را دربرمی‌گیرد از حمایت‌های سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه خیران استان همواره همراه مددجویان بوده و هستند و با حمایت آنها خدماتی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود گفت: با پیشرفت‌های علمی و ارتقای شاخصه‌های بهداشتی سن سالمندی افزایش بیشتری پیدا کرده است و افراد بیشتری به سن سالمندی می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون امید به زندگی در کشور به 72 سال افزایش پیدا کرده که سبب افزایش جمعیت سالمندی شده است.

سلیقه با بیان اینکه اکنون بین 8 تا 10 درصد جمعیت کشور را سالمندان را تشکیل می‌دهند گفت: 9 درصد جمعیت استان سالمندان بالای 60 سال هستند.

وی عنوان کرد: بحث نگهداری و خدمات‌دهی از طرفی وجود دارد ولی موضوع مهمتر پیشگیری و آموزش خانواده‌ها و جوانان است تا بدانند چگونه زندگی کنند که در سن سالمندی سالم باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قم تأکید کرد: امکان پذیرش سالمندان در مراکز روزانه وجود دارد و صبح تا عصر از خدمات مرکز استفاده می‌کنند. اینگونه ارتباط خانواده با سالمند قطع نمی‌شود.

وی با اشاره به خدمات دیگر بهزیستی گفت: ویزیت در منزل از دیگر خدمات بهزیستی است که بر این اساس تیم ویزیت به منازل اعزام می‌شود و در منزل به سالمندان زیر پوشش بهزیستی خدمات پزشکی ارائه می‌کند.

سلیقه خاطرنشان کرد: 2 هزار نفر از سالمندان و معلولان در مراکز توانبخشی و آسایشگاه سالمندان هستند و نفری 570 هزار تومان از سوی دولت به این مراکز برای نگهداری این افراد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtu93.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما