جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : 64773
منبع : شبستان
آیت الله فاضل لنکرانی:

حکومت اسلامی میراث امام خمینی است/ داعش به برکت ولایت فقیه نابود شد

قم نيوز : آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی میراث امام خمینی(ره) است، بر لزوم زنده نگهداشتن و محافظت از این میراث تأکید کرد.
حکومت اسلامی میراث امام خمینی است/ داعش به برکت ولایت فقیه نابود شد
حکومت اسلامی میراث امام خمینی است/ داعش به برکت ولایت فقیه نابود شد
به گزارش قم نیوز آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه الاطهار(ع) امروز پنجشنبه (10 خرداد) در دیدار جمعی از  استادان و طلاب حوزه علمیه گفت: روز دوشنبه هفته آینده مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی عظیم الشان است. امام یک شخصیت جامعی بودند یعنی در جامعیت برای امام کمتر می توانیم نظیر پیدا کنیم.
وی افزود: علمای جامع الاطراف فراوانی در طول تاریخ داشتیم که بر فقه و تفسیر و عرفان آگاهی داشتند اما در هر کدام در قله آن علم نبودند اما امام خمینی در قله این علوم قرار داشت و هم اکنون که سالها از رحلت امام می گذرد شخصیت امام هنوز برای حوزه های علمیه مشخص نشده است چه برسد به بیرون از حوزه.

آیت الله فاضل لنکرانی بر لزوم آشنایی کامل با شخصیت علمی امام خمینی(ره) تأکید کرد و اظهار داشت: امام راحل در یکی از کتاب ها درباره یک آیه آنقدر نکات بسیار بدیعی ارائه کردند که در هیچ یک از تفاسیر ندیده بودم. ایشان می فرماید راجع به این آیه آنقدر مطلب دارم که می توان یک کتاب نوشت.
وی با اشاره به اینکه خداوند نفسی جوشان به امام خمینی(ره) داده است، تصریح کرد: کتاب چهل حدیث ایشان بی نظیر است و انسان هر مقدار این کتاب را بخواند کم است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار از امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت جامع اخلاقی و تربیتی یاد کرد و ادامه داد: امام راحل را می توان از مصادق صدیقین برشمرد. امام خمینی(ره) اسلام را به تمام آنچه که در اسلام است و مکتب اهل بیت(ع) را به همه آنچه در مکتب اهل بیت است، کاملا تصدیق می کرد.

وی زنده نگهداشتن یاد و خاطره امام را در حوزه و کشور و میان مسلمانان جهان خواستار شد و خاطرنشان ساخت: خدا در این برهه از زمان و تاریخ برای دفاع از دین خود، امام را اختیار کرد و به موفقیت رساند که چنین حرکت عظیمی انجام دهد.
آیت الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: ما باید میراث امام خمینی(ره) که اندیشه حکومت اسلامی در عصر غیبت است را زنده نگهداریم. حکومت اسلامی بزگترین خدمتی است که امام به اسلام و ایران و مردم کرد. صدها نظریه جوهری ملاصدرا ارزش این نظریه امام را ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: حوزه ها مسئولیت محکمتر کردن پایه های علمی نظام را دارند و نباید اجازه دهند در اختیار نااهلان قرار گیرد گرچه متاسفانه برخی افراد که اهلیت ندارند در این زمینه اظهارنظر می کنند.
رئیس مرکز فقهی الاطهار با اشاره به اینکه به حکومت اسلامی باید به عنوان یک امانت الهی بزرگ بنگریم، گفت: شیعه به برکت انقلاب اسلامی به یک قدرت دست یافته است. بنده در سخنرانی که در عراق داشتم گفتم آنچه داعش و تروریسم را از عراق اخراج کرد ایران و ولایت فقیه بود. البته مرجعیت و بسیج مردمی عراق نیز نقش مهمی داشتند اما اگر ایران نبود داعش بر عراق و سوریه کاملا مسلط بود.

وی داعش را نهالی نامشروع و خبیث‎تر از رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: اگر داعش بر عراق و سوریه مسلط می شد اسرائیل موضعی نداشت. داعش کاملا به نفع آمریکا بود و می توانست کشورهای اسلامی را بدینوسیله نابود کند.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: باید از این یادگار امام یعنی ولایت فقیه و حکومت اسلامی امانتداری کرد. امانتداری به معنای فریاد علیه مسئولی است که علیه اسلام کار می کند و مراعات مردم را ندارد. دو محور در سخنرانی امام است که اسلام و مردم هستند اما امروز برخی از مسئولان به گونه ای عمل می کنند که جوانان نسبت به امام و انقلاب ناامید می شوند.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی مسئولان  دلسوز حکومت اسلامی نیستند و برای قدرت طلبی یا به دلیل اینکه جریان سیاسی مورد نظر خود به قدرت نرسیده است به سنگ اندازی می پردازند که با منطق کاملا مغایرت دارند. ما نسبت به قطره قطره خون شهدا مسئول هستیم و اگر روزی برسد که لطمه ای به نظام وارد شود همه ما مسئولیت داریم.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: طلبه باید بر اساس مبانی دینی حمایت و نقد کند نه اینکه برای جناح های مختلف فریاد بزند و این بزرگترین ضربه به دین است. برای دین باید از همون شوون حکومت اعم از رهبری و مسئولان حمایت کنیم و نباید به دنبال منفعت طلبی بود که گناه کبیره محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما باید امام و میراث امام و راه حفظ انقلاب را بشناسیم و اجازه ناامیدی مردم را ندهیم. یکی از راه های ناامیدی مردم اینست که حکومت اسلامی نتوانست برای شما کاری کند در حالی که حکومت اسلامی به آیات و روایات می پردازد اما مسئولان و مجریان نتوانسته اند کار کنند.
پایان پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgwu93.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما