شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۹
کد مطلب : 64845
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۵۰ مددجوی کمیته امداد استان قم خانه‌دار می‌شوند

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در سال۹۷، در بخش مسکن ۱۵۰ مسکن خریداری و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد که تاکنون نیز ۶ مسکن خریداری‌شده است.
۱۵۰ مددجوی کمیته امداد استان قم خانه‌دار می‌شوند
۱۵۰ مددجوی کمیته امداد استان قم خانه‌دار می‌شوند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار  با تأکید بر مهم‌ترین رسالت کمیته امداد اظهار داشت: توانمندسازی و خارج کردن خانواده‌های زیرپوشش هدف مهمی بوده که این نهاد در استان قم به دنبال آن است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اهمیت برنامه‌های فرهنگی افزود: در سال 96 برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در سال جاری پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: در سال 96، یکصد و 27 میلیارد تومان برای 20 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان قم هزینه شده است، که ازاین‌بین 37 میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و 90 میلیارد تومان نیز به‌صورت بلاعوض بوده است.

میرشکار با اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی کمک به خانواده‌های زیرپوشش تأکید کرد: 68 درصد از کمک‌های مستقیم به خانوارهای زیرپوشش از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین‌شده است.

وی با تأکید بر برخی اقدامات نوین کمیته امداد استان قم ابراز کرد: برون‌سپاری مددکاری برای نخستین بار در استان قم در حال اجراست، برون‌سپاری خدمات مشاوره خانواده و طرح دوباره زندگی از اقدامات مهم کمیته امداد در سال 96 بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بیان کرد: در سال جاری در حوزه مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی رشد 30 درصدی در منابع مردمی می‌رود، کمک‌های مردمی نقش مؤثری در عرصه خدمات‌رسانی کمیته امداد دارد.

میرشکار با اشاره به حمایت ویژه از کودکان نیازمند ابراز کرد : در حوزه حمایت و توسعه در سال 96، 1200 کودک زیر 6 سال از امکانات تغذیه‌ای کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای اجرای دوباره این طرح در سال جاری در کمیته امداد اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته برای ازدواج هزار و 77 خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان قم اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است، حمایت از ازدواج‌های پایدار و کاهش طلاق از سیاست‌های کمیته امداد استان قم است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ادامه داد:در سال جاری 1200 خانواده با ایجاد اشتغال و توانمندسازی از کمیته امداد امام خمینی استان قم خارج می‌شود، رشد 100 درصدی در برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد در سال جاری پیش‌بینی‌شده است، امید می‌رود تا پایان سال 400 خانواده با توانمندسازی به زندگی عادی خود برگردند.

میرشکار عنوان کرد: در سال97، در بخش مسکن 150 مسکن خریداری و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد که تاکنون نیز 6 مسکن خریداری‌شده است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgn793.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما