يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 65031
منبع : خبرگزاری تسنیم

صداقت اساس رستگاری و نجات جامعه اسلامی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صداقت روح یک جامعه اسلامی است گفت: مسئولان در مواجهه با مسائل صادق باشند و مردم را نیز به صداقت دعوت کنند، صداقت اساس رستگاری و نجات مؤمن است و دین اسلام مؤمن را به حفظ حدود صداقت دعوت کرده است.
صداقت اساس رستگاری و نجات جامعه اسلامی است
صداقت اساس رستگاری و نجات جامعه اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نظری منفرد در برنامه سحرگاهان حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: دین اسلام مؤمن را به حفظ صداقت دعوت کرده است و بر این حقیقت استوار باشد و فقط سخن راست بگوید و غیر صراط مستقیم حرکت نکند.

وی با اشاره به اهمیت راستگویی تصریح کرد: صداقت فقط در حوزه گفتار محدود نمی‌شود،راستگویی باید در تعامل بین والدین و فرزندان نیز حفظ شود و والدین در تربیت فرزندان خود توجه داشته باشند که صداقت در وعده‌ها می‌تواند آینده‌سازان تمدن اسلامی را مؤمن و صادق تربیت کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صداقت روح یک جامعه اسلامی است،گفت: مسئولان در مواجهه با مسائل صادق باشند و مردم را نیز به صداقت دعوت کنند،صداقت اساس رستگاری و نجات مؤمن است و دین اسلام مؤمن را به حفظ حدود صداقت دعوت کرده است.

نظری منفرد با بیان اینکه راستگویی اساس یک جامعه اسلامی است، عنوان کرد: صداقت از خصوصیات مؤمنان است، دین مبین اسلام برای منافق ویژگی‌هایی بیان فرموده است.

وی با اشاره به خصوصیات منافقین در قرآن کریم خاطرنشان کرد: چون آنان را ببینی جسم و ظاهرشان تو را به شگفت آورد و اگر سخن‌گویند به سخنانشان گوش فرا می‌دهی گویی چوب‌های خشکی هستند که به دیواری تکیه‌ دارند هر فریادی را به زیان خود می‌پندارند اینان دشمن واقعی‌اند و از آنان بپرهیز خدا آنان را بکشد چگونه منحرف می‌شوند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcez78p.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما