يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 65044
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

پرداخت 904 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تجمع تسهیلات سیستم بانکی استان در سال 96، 904 میلیارد تومان است و رتبه استان قم در این بخش در کشور 14 است.
پرداخت 904 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان قم
پرداخت 904 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی و توزیع مواد پتروشیمی اظهار کرد: این کمیته با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف در تهران تشکیل شده است و در کمیته تصمیماتی در خصوص توزیع مواد پتروشیمی در کشور اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم تشدید بازرسی را در زمینه توزیع مواد پتروشیمی در استان در دستور کار دارد تا این مواد به دست تولیدکنندگان واقعی برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: سال گذشته توافقی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای ساماندهی واحدهای بدون مجوز تولید کفش در استان قم داشتیم، قطب تولید کفش و دمپایی در استان قم است و برای آماده سازی شهرک تخصصی کفش در استان برنامه داریم.

سیجانی با اشاره به وضعیت اجرای طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: هنوز 17 مورد تسهیلات مربوط به این طرح به میزان 44 میلیارد تومان برای پرداخت به بخش صنعت استان، در بانک‌ها معطل است.

وی ادامه داد: بانک‌های استان قم در سال گذشته 354 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و 200 میلیارد تومان تسهیلات به بخش جهاد کشاورزی به صورت مستقیم پرداخت کردند، همچنین تجمع تسهیلات سیستم بانکی استان در سال 96،  904 میلیارد تومان است و رتبه استان قم در این بخش در کشور 14 است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اعضای کمیته  نظارت بر اجرای طرح رونق تولید استان قم پنج نوبت از واحدهای بخش جهاد کشاورزی بازدید داشتند و از 262 واحد بازدید کردند که در این واحدها با پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید 361 نفر تثبیت اشتغال و 20 نفر اشتغال جدید رخ داد، این واحدها بیش از 21 میلیارد تومان تسهیلات گرفته بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در هفته آینده از منطقه ویژه سلفچگان بازدید خواهند داشت.

 

*اختصاص سایت 96 هکتاری به کفش و دمپایی

امیر طیبی نژاد در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت شهرک تخصصی کفش اظهار کرد: سایت 96 هکتاری در شهرک صنعتی شکوهیه برای ایجاد شهرک تخصصی کفش و دمپایی مشخص شده و در صورت واگذاری زمین این سایت به شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، این شرکت آماده ایجاد زیرساخت‌های شهرک تخصصی کفش و دمپایی به سرعت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: کارهای عملیاتی برای اجرای پست جدید برق در شهرک صنعتی شکوهیه به زودی آغاز می‌شود، همچنین مستندات برای اختصاص زمین 96 هکتاری در این شهرک به سازمان جهاد کشاورزی استان قم ارائه شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5uaq.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما