يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 65059
منبع : خبرگزاری مهر

حجت الاسلام رفیعی: شایعه برای جامعه اسلامی آثار خطرناک زیادی دارد

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: شایعه از زشت‌ترین گناهان است و برای جامعه اسلامی نیز آثار خطرناک زیادی دارد.
شایعه برای جامعه اسلامی آثار خطرناک زیادی دارد
شایعه برای جامعه اسلامی آثار خطرناک زیادی دارد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، بعد از ظهر یکشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: شایعه از زشت‌ترین گناهان است و برای جامعه اسلامی نیز آثار خطرناک زیادی دارد.

وی افزود: قرآن کسانی را که شایعه می‌کنند فاسق می‌داند زیرا شایعه‌پراکنی و ایجاد جو ارعاب و اضطراب حرام است و خداوند نیز پاداش سختی برای آن در نظر گرفته است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمود کسانی را که اهل این کارها باشند و دست برندارند از شهر بیرون کنید و حکم قتل داده است.

نباید به شایعات اعتنا کنیم

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب علیه افراد تأثیرگذاری مانند شهید بهشتی و رجایی هم این شایعات وجود داشت، اظهار داشت: امروز هم علیه برخی نهادها مانند قوه قضائیه و بیت رهبری شایعاتی مطرح می‌کنند که نباید به آن اعتنا کنیم.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به مذمت قرآن در مورد شایع کنندگان، افزود: قرآن کریم کسانی که سخنی را می‌شنوند و آن را بازگو می‌کنند مورد مذمت شدیدی قرار داده است.

وی با بیان اینکه پخش شایعات از خود شایعه بدتر است، افزود: باید بترسیم از آبروریزی برای مردم که گناه بزرگی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اضافه کرد: کسانی که دست به شایعه می‌زنند خودشان سالم نیستند و دنبال یافتن افراد مشابه برای توجیه کار خود هستند.

پیامبر و ائمه(ع) هم به وقت قیامت آگاه نیستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامبر و ائمه(ع) هم به وقت قیامت آگاه نیستند به سؤال مردم از ایشان در مورد زمان قیامت اشاره کرد و اظهار داشت: سؤال چند نوع است؛ گاهی برای امتحان کردن؛ گاهی برای یادگیری؛ گاهی برای اقرار و گاهی برای فهم بیشتر است که ایرادی ندارد ولی برخی مواقع سؤالات برای فرار از مسئولیت است که درست نیست.

وی اضافه کرد: علم غیب ائمه و پیامبر(ص) مطلق نیست بنابراین وقتی سؤال از رسول گرامی اسلام شد خدا فرمود «ای پیامبر بگو که علم آن در نزد خداست».
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceo78p.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما