پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 65691
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

تشکیل کارگروه حمایت از کالای داخلی در استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در استان با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه حمایت از کالای داخلی تشکیل شده است.
تشکیل کارگروه حمایت از کالای داخلی در استان قم
تشکیل کارگروه حمایت از کالای داخلی در استان قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در همایش روز ملی اصناف در سالن همایش اتاق استان قم با اشاره به نقش اصناف در کشور اظهار کرد: اصناف در موقعیت‌های مختلف همچون دوران انقلاب، دفاع مقدس و وقوع بحران‌هایی همچون زلزله نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی با بیان اینکه از نقش اصناف استان قم برای ترویج مصرف کالای ایرانی حمایت می‌کنیم ادامه داد: اصناف استان قم در خط مقدم جبهه اقتصادی استان قرار دارند و آن‌ها حلقه وصل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اصناف با نقش آفرینی خود در امنیت و آرامش کشور تاثیر دارند، اصناف استان قم در مناسبت‌هایی همچون ایام نوروز با توجه زیارتی بودن استان، در تامین ارزاق مردم و زائران نقش ایفا کردند.

سیجانی وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم را حمایت از اصناف استان دانست و تصریح کرد: در استان قم با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه حمایت از کالای داخلی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اصناف استان قم باید به دنبال کارآمدسازی و به روز کردن خود باشند، سال گذشته فرصتی برای بازسازی و نوسازی اصناف استان فراهم شد، اما استقبال از این طرح کم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 60 درصد از واحدهای صنفی استان توزیعی و باقی این واحدها، تولیدی هستند، واحدهای توزیعی می‌توانند در ترویج مصرف کالای داخلی نقش ایفا کنند و مشوق‌هایی را برای این واحدها در نظر گرفتیم.

سیجانی با اشاره به تبلیغات برای واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: به واحدهایی که در زمینه ترویج مصرف کالای داخلی فعالیت داشته باشند، در زمینه تبلیغات کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب جزو برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی است، سال گذشته پنج هزار واحد صنفی بدون پروانه را شناسایی کردیم که سه هزار و 500 واحد ساماندهی شدند، واحدهای صنفی بدون پروانه کسب رقابت منفی ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برای اجرای درست قانون مالیات بر ارزش افزوده، باید صندوق‌های فروش مکانیزه در واحدهای صنفی استقرار پیدا کند.

سیجانی کاهش قیمت تمام شده تولید کالا در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی باید در مساله آموزش ورود کنند و آن‌ها را در این زمینه مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: اصناف استان قم باید به صورت خودجوش از عرضه کالای قاچاق خودداری کنند، این مساله ایجاد اشتغال را برای جوانان استان به دنبال دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از سال آینده در کنار تقدیر از اتحادیه‌های موفق در خصوص اتحادیه‌های ناموفق و ضعیف در کمیسیون نظارت تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgq393.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما