پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 65702
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

تقویت وحدت امت اسلامی، دغدغه جدی شهید بهشتی بود

قم نيوز : رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: یکی از دغدغه های بسیار جدی و مهم آیت الله شهید بهشتی تقویت وحدت امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و دودستگی میان مسلمانان بود.
تقویت وحدت امت اسلامی، دغدغه جدی شهید بهشتی بود
تقویت وحدت امت اسلامی، دغدغه جدی شهید بهشتی بود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حسین مختاری ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی، ابراز داشت: این شهید والامقام به عنوان یکی از برجسته ترین و موثرترین یاران و شاگردان امام راحل، به مساله وحدت به عنوان یک نیاز بسیار مهم و ضروری نگاه می کرد.

وی افزود: اعتقاد و باور راسخ این شهید مظلوم به مقوله ی وحدت، نه صرفاً به عنوان تاکتیک بلکه در راستای تداوم حیات امت اسلامی حایز اهمیت است و اساساً ایشان در بحث کادرسازی و ایجاد تشکیلات منظم اسلامی تاکید فراوانی بر لزوم ایجاد و توسعه تعامل دوستانه و سازنده با برادران اهل سنت داشت.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که تمسک به وحدت لازمه توفیق و سعادت امت اسلامی در هر دوره ای است، گفت: یکی از مسایل بسیار مورد اهتمام شهید بهشتی تلاش در زمینه احیای فرهنگ گفتگو و ارتقای همگرایی جهان اسلام در سایه تقویت وحدت و همدلی و برادری بود که در این راستا در زمان حیات خویش گام های جدی هم برداشت.

وی اضافه کرد: کوشش فراوان و بی وقفه ایشان در مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان امام جماعت در مدت پنج سال، نشان دهنده عمق باور و اعتقاد آیت الله بهشتی به مساله وحدت امت اسلامی است، چه آن که در همان ایام و پس از آن نیز حضور تبلیغی ایشان در عرصه های بین المللی با رویکرد تقریب را شاهد هستیم.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با تاکید بر این که شهید بهشتی، اسلام شناسی قوی و احیاگر هویت اسلامی در دوران معاصر بود، بیان داشت: پرهیز از تفرقه و تأکید بر اشتراکات اسلامی، نسخه ای بود که این شهید مظلوم به منظور تقویت و توسعه برادری و وحدت اسلامی مدنظر داشت و در آثار و گفتارهایش خویش نیز بارها بر آن تاکید می کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcj8aem.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما