پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 65974
منبع : خبرگزاری مهر

طرح روشمندسازی علوم اسلامی در ۴ شهر اجرا می‌شود

قم نيوز : مدیر طرح روشمندسازی علوم اسلامی از اجرای این طرح در شهرهای قم، تهران، اصفهان و مشهد، با حضور ۲۰۰ نفر خبر داد.
طرح روشمندسازی علوم اسلامی در ۴ شهر اجرا می‌شود
طرح روشمندسازی علوم اسلامی در ۴ شهر اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مصطفی دری عصر چهارشنبه در نشست خبری طرح روشمندسازی علوم اسلامی با بیان اینکه این طرح در فازهای مختلف برگزار خواهد شد، اضافه کرد: فاز اول طرح روشمندسازی علوم اسلامی در زمینه فقه پژوهی است که به صورت کارگاه در ۴ شهر برگزار خواهد شد.

مدیر طرح روشمندسازی علوم اسلامی ادامه داد: این کارگاه‌ها با عنوان مشق اجتهاد در قم، تهران، اصفهان و مشهد در ۱۲ کارگاه و ۱۵ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری طرح روشمندسازی علوم اسلامی، گفت: این طرح به دنبال تربیت پژوهشگران نیمه فعال در زمینه شیوه‌های تدوین مقاله است که با همکاری مراکز فقهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دری اضافه کرد: در این طرح از طلابی که سطحی از نخبگی و انگیزه لازم در این زمینه را دارند دعوت خواهد شد و درصدد هستیم تا پایان طرح ۲۰۰ نفر را آشنا و مسلط به نوشتن مقاله و انجام تحقیقات علمی تربیت کنیم.

مدیر این طرح افزود: با تمام مجلات فقهی و حقوقی کشور و حتی برخی مجلات داخلی تفاهم نامه امضا شده است تا مقالات را در مجله خود منتشر کنند تا انگیزه طلاب افزایش یابد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در کارگاه‌های مشق اجتهاد، گفت: آموزش روش تحقیق و آشنایی با نرم افزارهای فقهی و پایگاه‌های اینترنتی علوم اسلامی از جمله موضوعاتی است که قرار است ارائه شود.

حجت الاسلام دری با بیان اینکه پس از اتمام کارگاه‌ها به شرکت کنندگان سه ماه فرصت داده می‌شود تا مقاله خود را تدوین کنند، اظهار داشت: در طول این مدت افرادی به حمایت از مقاله می‌پردازند و مقاله تدوین شده برای ارزیابی به شورای علمی فرستاده خواهد شد.

وی افزود: هر دوره در یک هفته برگزار می‌شود و بنا داریم در پایان دوره بیش از ۲۰۰ پژوهشگر را به جامعه علمی حوزه تحویل دهیم.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcayoni.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما