شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 66331
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته ای که گذشت،

از تعمیق روابط قم با نبطیه لبنان تا استمرار جلسات اقتصادی

قم نيوز : قم درهفته ای که گذشت، شاهد سفر هیات لبنانی به این استان وتعمیق روابط درموضوعات مورد علاقه بین قم و نبطیه و استمرار جلسات مختلف اقتصادی با هدف گره گشایی از مشکلات و موانع تولید و همچنین کنترل بازار بود.
از تعمیق روابط قم با نبطیه لبنان تا استمرار جلسات اقتصادی
از تعمیق روابط قم با نبطیه لبنان تا استمرار جلسات اقتصادی
به گزارش قم نیوز سفر رئیس شورا و شهردار شهر نبطیه لبنان برای تعمیق روابط فرهنگی، ورزشی و اقتصادی به قم، بزرگداشت حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه، بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از چهار واحد صنعتی در قم، دیدار جمعی از استادان نخبه مدارس دینی چین با آیت الله مکارم شیرازی ، برگزاری پانزدهمین یادواره 152شهید شهرک شهدای قم و جلسات متعدد با موضوع اقتصادی از جمله مهمترین سرخط اخبار قم در هفته گذشته بود.

** سفر مقام های مختلف کشوری به قم
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،سردار عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و نیز سردار شیرزاد رئیس پلیس بین المللی ناجا از جمله مسئولانی کشوری بودند که در هفته گذشته به قم سفر کردند.

** سالگرد شهادت امام صادق(ع) و حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه
مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد حمله وحشیانه دژخیمان رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم درسالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عصر دوشنبه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات و تعدادی از شخصیت های برجسته حوزوی و علمی در این مدرسه برگزار شد.
عصر روز دوم فروردین 1342 برابر با 25 شوال 1382 هجری قمری از طرف آیت الله گلپایگانی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مجلس سوگواری در مدرسه فیضیه قم برپا شد، ولی پس از شروع مراسم، ناگهان افرادی که خود را به شکل دهقانان و مردم عادی درآورده بودند، مجلس را به هم زدند که با واکنش مردم و طلاب نسبت به این موضوع، نیروهای پلیس وارد عمل شده و به ضرب و جرح مردم و طلبه‏ ها پرداختند.

** ارتقای سطح روابط فرهنگی، ورزشی و اقتصادی قم و نبطیه لبنان
برگزاری هفته فرهنگی قم که در اواخر اردیبهشت ماه امسال درنبطیه لبنان برگزار شد، فصل جدیدی از روابط فرهنگی و اقتصادی میان قم و این شهر را آغاز کرد. با گذشته حدود 2 ماه از برگزاری این نمایشگاه، تاکنون چندین جلسه در قم و نبطیه برای استمرار و گسترش روابط میان 2 شهر مهم برگزار شد که در این راستا شهردار و رئیس شورای شهر نبطیه و همچنین مسئول شهرداران حزب الله درجنوب لبنان روز چهارشنبه گذشته وارد قم شدند تا گام عملی دیگری درتعمیق این روابط برداشته شود.دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیمان تولیت مسجد مقدس جمکران ،مدیرکل ورزش وجوانان، شهردار و بازدید از واحدهای مختلف صنعتی از جمله برنامه های آنان دراین استان بود.

** خبرهای پلیسی هفته
روند برخورد مقتدارانه پلیس با سارقان، هفته گذشته دستبند قانون را بر دستان اعضای باند 6 نفره سارقان منازل زد. سرهنگ احمد کرمی رئیس پلیس آگاهی قم در این باره گفت: باند 6 نفره دستگیر شده به 17 فقره سرقت از منازل مسکونی در این استان اعتراف کردند.2 هفته پیش نیز سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی قم از انهدام 4 باند سرقت منازل،خودرو و مغازه و دستگیری 21 سارق در سطح استان خبر داد که این افراد به بیش از 50 فقره سرقت اعتراف کردند.سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین المللی ناجا نیز هفته گذشته با سفر به قم و دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که 192 کشور عضو اینترپل هستند، گفت: پلیس دومین محل ارتباط مستقیم و رسمی جمهوری اسلامی ایران با خارج از کشور است.

** هفته حجاب و عفاف
پنجشنبه گذشته هفته عفاف و حجاب در کشور آغاز شد. هفته ای که به مناسبت سالروز واقعه مسجد گوهر شاد و به خاک وخون کشیده شدن مردم توسط ماموران رضاشاه به جرم داشتن حجاب به هفته حجاب نامگذاری شده است. دراین رابطه مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم از برنامه ریزی برای اجرای 92 برنامه متنوع فرهنگی به این مناسبت در این استان خبر داد.

** بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از چهار واحد صنعتی در قم
رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور درشهرک صنعتی شکوهیه قم، از سه واحد صنعتی و غذایی فعال ومجتمع تخصصی آزمایشگاه صنعتی بازدید و از نزدیک با ظرفیت های صنعتی، موانع و مشکلات صنعتگران استان آشنا شد.لاریجانی همچنین پیش از حضور در شهرک صنعتی شکوهیه، با حضور در محل ساخت موزه انقلاب و دفاع مقدس قم از آخرین وضعیت روند ساخت این موزه نیز بازدید کرد.

** دیدار جمعی از استادان نخبه مدارس دینی چین با آیت الله مکارم شیرازی
درهفته ای که گذشت، جمعی از استادان نخبه مدارس دینی چین با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار کردند. دراین دیدار وی، مشکلات ناشی از عقاید وهابیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید ثابت کنیم اسلام دین محبت، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است و خشونت در آن وجود ندارد.

** پانزدهمین یادواره 152شهید شهرک شهدای قم
مراسم بزرگداشت 150شهید شهرک شهدای قم و همچنین شهید مدافع حرم مجید عسکری جمکرانی و حجت الاسلام تقوی که در جریان حادثه تروریستی حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی در هفدهم خرداد سال 96 به شهادت رسید، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور سردار خسرو عروج مشاور فرمانده کل سپاه برگزار شد.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، در این یادواره، ملت ایران را مقاومترین مردم جهان در برابر زورگویی ها و زیاده طلبی های دولتمردان آمریکا دانست و گفت: ‌جریان انقلاب اسلامی بزرگترین مانع برای سیطره کامل آمریکا بر جهان است.

** کارگروهی برای نهادینه کردن فرهنگ مشاوره
کارگروه نهادینه کردن فرهنگ مشاوره روز شنبه هفته گذشته در دانشگاه مفید با حضور مدیران کل امور اجتماعی استانداری و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم،اعضای هیات رییسه اتاق اصناف و اعضای کانون وکلای این استان برگزار شد. در این کارگروه عطاء الله قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم، ترویج فرهنگ مشاوره راهکار حل آسیب های اجتماعی دانست و سعید کاویانی مدیرکل پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری نیز از اجرای طرح مشاوره درپنج مسجد شاخص قم خبر داد.

** جلسات اقتصادی هفته
هفته گذشته همچنین قم شاهد برگزاری جلسات متعدد با موضوع اقتصادی بود. چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ،جلسه تنظیم بازار و کارگروه اشتغال از جمله جلسه ها و نشست های اقتصادی در این استان بود. وجود 27 هکتار گلخانه فعال دراین استان و افزایش مساحت گلخانه های قم تا 50 هکتار، نیمه فعال بودن 30 درصد واحدهای صنعتی و کشاورزی ، آبیاری 6 هزار هکتار اراضی کشاورزی به شیوه های نوین قطره ای و بارانی،تاکید بر مدرنیزه کردن کشاورزی، برخورد قاطعانه تعزیرات با گران فروشی، ضرورت تشدید نظارت ها در بازار به صورت منظم و مستمر، بررسی علل نوسان های قیمت نان و دادن یارانه ویژه به نانوایان استان قم، نظارت برگوشت قرمز وارداتی، تسریع در راه اندازی کشتارگاه مرغ زمستانه، تسهیلات اشتغال برای روستاییان و هدفمند کردن توزیع بسته های حمایتی اشتغال روستایی از جمله مهمترین مطالب ارائه شده در این جلسات بود.

** سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین به قم
حدود 500 دانشجوی بسیجی از استان فارس به مدت یک هفته در دوره راهبردی طرح ولایت درقم حضور یافته اند که این دانشجویان هفته گذشته میزبان سردار غلامحسنی غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین بودند. وی در جمع این دانشجویان، نخستین تهدید دشمنان جنگ روانی علیه مردم کشورمان در ابعاد گوناگون دانست گفت:امروز مشکلات درکشور درحوزه های مختلف وجود دارد،اما دشمنان این مشکلات را بسیار بزرگنمایی کرده و نظام اسلامی را تخریب می کنند.

** تودیع و معارفه هفته
در هفته ای که گذشت آیین تکریم احمد فرج اللهی و معارفه سید داود حاجی حسینی بخشدار جدید بخش مرکزی در قم برگزار شد. سجاد چهره قانی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم در این آیین با تاکید بر این که روستاها قطب اقتصادی و اشتغال هستند گفت: کمیته های مختلف رسیدگی به وضعیت تولیدکنندگان و اشتغال در سطح استان و بخشداری ها تشکیل شده است.طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

** خبرهای آبی هفته
با افزایش دمای هوا درقم و کاهش کیفیت آب در برخی مناطق قم، هفته گذشته اخبار آبی هم داغ بود، رضا سیار فرماندار قم روز یکشنبه در آیین تکریم بخشدار سابق مرکزی قم و معارفه بخشدار جدید این بخش،گفت:با لوله کشی آب شیرین به روستاهای بخش مرکزی قم هیچ روستایی از این بخش بدون آب نمی ماند. علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در هفته گذشته با بیان این که نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی برای تامین آب استان پرداخت کرده است، گفت: با این وجود همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و عمده این مسائل ناشی از سوء مدیریت در مصرف است.

** آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
هفته گذشته آخرین هماهنگی ها برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این جشن ها در این استان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین صفر معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) در نشست خبری از برنامه ریزی برای برگزاری 256 برنامه در قالب 2 هزار و 627 ریزبرنامه دینی، علمی و فرهنگی توسط ستاد آیین های فاطمی این مکان مقدس خبر داد وگفت: استقبال از خادمان آستان های امام رضا(ع)، حضرت احمد بن موسی(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد جمکران، آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر و نقاره خوانی، خطبه خوانی و همچنین اعزام سه هزار مبلغ در دهه کرامت به مناطق محروم از جمله برنامه های دهه کرامت است. برنامه های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی آستان کریمه اهل بیت(س) از 23 تیرماه آغاز می شود و تا 20 مردادماه ادامه دارد.

** مسجد محور کنترل آسیب های اجتماعی
کارگروه ساماندهی آسیب های اجتماعی از جمله دیگر جلسات هفته گذشته قم بود. سیدمحمدرضا هاشمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این جلسه با اشاره به اهمیت تبیین راهکارها و روش های موثر و اثر بخش برای مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی باید به صورت میدانی و با محوریت مساجد هر محله انجام شود. وی اظهار داشت: برغم برخورداری قم از پتانسیل های متعدد فرهنگی مانند مرکزیت نشر جهان اسلام، وجود حوزه های علمیه، علما و مراجع عظام تقلید اما آسیب هایی مانند طلاق، اعتیاد و مسائل اخلاقی که در استان های مختلف وجود دارد، دامنگیر قم نیز شده است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcizpaq.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما