يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 66390
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

تواضع از ویژگی شخصیتی آیت الله دوزدوزانی بود 

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله دوزدوزانی در عین اینکه بسیار عالمانه بر کرسی تدریس تکیه زده بود، اما بسیار متواضع بود و از مکتب اهل بیت(ع) تواضع را به خوبی آموخته بود.
تواضع از ویژگی شخصیتی آیت الله دوزدوزانی بود
تواضع از ویژگی شخصیتی آیت الله دوزدوزانی بود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد، شامگاه شنبه در مراسم ارتحال آیت الله دوزدوزانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه مالی وقتی هزینه می شود با تلاش دوباره جایگزین می شود اما عمر را هیچ چیز باز نمی گرداند و خلأ عمر را چیزی پر نمی کند.

وی به آیه«وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» اشاره کرد و گفت: چه خوب انسان هایی که عمر خود را در راه حق و کار های شایسته سپری کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این مجلس در یادبود شخصیت علمی است که سال ها در حوزه علمیه به تدریس می پرداخت و شاگردان بسیاری را تربیت نمود.

وی با بیان اینکه عمر نعمت گران بهایی است، تصریح کرد: برخی افراد در پایان یافتن عمر تعجیل می کنند و حضرت علی(ع) می فرماید: امروز که گذشت پرونده آن بسته می شود و دیگر باز نمی گردد و دیری نمی گردد که انسان جایگاهش درون خاک است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: ما این سرمایه عمر را خیلی راحت هزینه می کنیم؛ اما برخی افراد ژرف نگر و عمر اندیش اند؛ در کتاب های اخلاقی بخل را از صفات منفی ذکر کردند در حالیکه انسان باید از عمر نهایت استفاده  را ببرد و نسبت به عمر بخیل باشد.

وی ادامه داد: خوشا به حال انسان هایی که روز واپسین را می بینند و به تعبیر امیر المؤمنین(ع) آن هایی که بعد از مرگ را نمی بینند نابینا هستند.

این استاد حوزه بیان کرد: زندگی برخی شخصیت های علمی را می بینیم که عمر آن ها یا صرف تحصیل یا خود سازی شده و خود را از نظر اخلاق و عمل بارور کردند و یا صرف تدریس شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ابراز کرد: شخصیت  هایی چون صدوقین و شهیدین که چه بسیار آثار با برکتی از خود بر جای گذاشته اند  و با آن امکانات محدود از عمر خود کمال استفاده را کردند.

وی افزود: در اوایلی که وارد حوزه علمیه شده بودم در حجره های اطراف صحن آیینه حرم مطهر از حضور اساتید برجسته بهره می بردیم و آیت الله دوزدوزانی نیز در یکی از این حجره ها درس داشت و بسیار هم درس های ایشان با نشاط بود و بیش از 50 سال ندریس داشت و از دوره‌ مقدمات‌ و سطح‌ تا قوانین را می گفت و طلاب بسیاری حضور می یافتند.

این استاد حوزه تصریح کرد: آیت الله دوزدوزانی همه تلاش خود را می کرد تا درس را به کسی که در درس ایشان شرکت کرده و طلاب تفهیم نماید.

وی اظهار کرد: آیت الله دوزدوزانی در عین اینکه بسیار عالمانه  بر کرسی تدریس  تکیه زده بود، اما بسیار متواضع بود و از مکتب اهل بیت(ع) تواضع را به خوبی آموخته بود.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcdzs09.yt09n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما