سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب : 66820
منبع : خبرگزاری فارس

قهرماني ملي‌پوش ورزش معلولين قم در مسابقات جهاني

قم نيوز : ملي‌پوش ورزش جانبازان و معلولين استان قم با تيم كشورمان موفق به كسب مقام نخست و عنوان قهرماني پيكارهاي جهاني واليبال نشسته شد.
قهرماني ملي‌پوش ورزش معلولين قم در مسابقات جهاني
قهرماني ملي‌پوش ورزش معلولين قم در مسابقات جهاني
به گزارش قم نیوز حسین گلستانی ورزشکاری نخبه در هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم است که از سال 2013 و با حضور در رقابت‌های والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی جوانان در کشور مالزی هرساله با عضویت در تیم ملی ایران یک افتخار جدید برای ورزش قم می‌آفریند.

این ورزشکار با اخلاق، بلند قامت و ملی‌پوش تاثیرگذار تیم ملی والیبال نشسته ایران، هفته گذشته در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته بزرگسالان کشورمان این تیم را در مسابقات 2018 قهرمانی جهان همراهی کرد و با نقشی تاثیرگذار در ترکیب تیم ملی به مقام قهرمانی دنیا دست یافت.

این در حالی است که رقابت‌های جهانی والیبال نشسته با حضور تیم‌های مطرح دنیا در قاره سبز به میزبانی کشور هلند به انجام رسید و تیم ملی والیبال نشسته ایران با حفظ اقتدار همیشگی خود و شکست تمامی حریفان مقتدرانه به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

افتخار مهمی که علاوه بر قهرمانی سال 2018 والیبال نشسته دنیا در این دوره از مسابقات نصیب ورزش ایران شد، کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک آینده بود که به تیم قهرمان تعلق گرفت و ایران بعد از رتبه نخست خود در ریودوژانیرو برزیل حالا این فرصت را دارد که دو سال پیش از آغاز پارالمپیک، خود را برای یک قهرمانی دیگر مهیا کند.

اما در هشتمین و آخرین روز از رقابت‌های جهانی والیبال نشسته در کشور هلند، تیم ملی مردان ایران که در نیمه نهایی سه بر صفر از سد اوکراین گذشته بود، برابر یکی از رقبای همیشه مدعی خود در دو دهه اخیر یعنی تیم ملی بوسنی و هرزگوین به میدان رفت، تیمی که در نیمه نهایی برزیل قدرتمند را شکست داده بود.

تیم ملی ایران در مسابقه فینال این دوره از پیکارهای جهانی والیبال نشسته برابر تیم ملی بوسنی و هرزگوین همان نمایشی را ارائه کرد که مقابل دیگر رقبا داشت و بدین‌ترتیب با نتیجه قاطع سه بر صفر این حریف مدعی را هم از پیش‌رو برداشت تا با حضور و درخشش حسین گلستانی ملی‌پوش قمی خود، قهرمانی دیگری را در دنیا جشن بگیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbgwb0.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما