سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 66866
منبع : خبرگزاری تسنیم

مسئولان از اتخاذ تصمیمات احساسی و کارشناسی نشده بپرهیزند

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: تمامی ما از مشکلات مطلع بوده‌ایم و بنای کار بر کار کارشناسی بوده و باید از تصمیمات احساسی و تأثیرپذیری از جریان‌های مختلف پرهیز کنیم.
مسئولان از اتخاذ تصمیمات احساسی و کارشناسی نشده بپرهیزند
مسئولان از اتخاذ تصمیمات احساسی و کارشناسی نشده بپرهیزند
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم برخورد با تخلفات اظهار داشت: چیزی که در شرایط فعلی مکلف به آن هستیم، تشدید نظارت‌ها و برخورد با ناهنجاری‌ها بوده و این تصور که این برخوردها تبعات دارد، تصوری اشتباه بوده و عدم برخورد با آن‌ها تبعات شدیدتری دارد.

وی افزود: نهادهای ذی‌ربط در صورت مشاهده احتکار و تخلف، باید بااقتدار برخورد کنند، چرا که این برخورد کردن تکلیف قانونی آن‌هاست و عدم برخورد با آن‌ها، به افزایش مشکلات دامن می‌زند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با تأکید بر لزوم مقابله با تحرکات دشمنان گفت: گزارش واحدهای متخلف به بخش‌های نظارتی وظیفه قانونی و شرعی ما بوده و با توجه به سوءاستفاده دشمنان کشور از این تخلفات، باید همگی درراه کاهش تخلفات گام برداریم تا مردم نیز با آگاهی از این برخوردها، نسبت به بخش‌های مختلف حاکمیت اعتماد کسب می‌کنند.

غضنفری خاطرنشان کرد: دولت مکرراً اعلام کرده که هیچ‌گونه افزایش قیمتی صورت نمی‌پذیرد به‌جز مواردی که خود دولت تعیین می‌کند و اگر گرانی‌ها خارج از اعلام‌های دولتی باشد، تخلف فروشنده محسوب می‌شود.

وی لزوم اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: تمامی ما از مشکلات مطلع بوده‌ایم و بنای کار بر کار کارشناسی بوده و باید از تصمیمات احساسی و تأثیرپذیری از جریان‌های مختلف پرهیز کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم جلوگیری از فعالیت‌های سودجویان داخلی را مهم دانست و ابراز کرد: یک افزایش قیمت نامتعارفی در حال صورت گرفتن است و تصمیمات ما نباید بابی را برای سوءاستفاده برخی سودجویان باز کند.

غضنفری تشکیل کارگروه مذکور را در جهت ارتباط دستگاه‌ها مختلف استان برای حل مشکلات دانست و ادامه داد: هرگونه حرکت بی تدبیرانه که منجر به ایجاد یک جو مسموم عمومی شود، مضر بوده و تمامی این جلسات و طرح مشکلات به دلیل رفع آن‌ها است.

وی تلاش دشمنان برای تضعیف جمهوری اسلامی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلام همواره در حال تضعیف نظام بوده و راه آن‌ها، قرار دادن مردم در مقابل انقلاب بوده و بیشتر تأکید آن‌ها بر قشر مستضعف بوده است و مسئولان استان باید با رسیدگی به مردم و دامن نزدن به مشکلات، نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به لزوم ثبات قیمت در بازار استان، عنوان کرد: هرگونه افزایش قیمت تا زمان روشن شدن تکلیف قیمت‌ها، خلاف قانون بوده و ما موظفیم حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را با جدیت و از مجرای قانونی رعایت کنیم.

وی بیان کرد: شرایط استان قم با سایر استان‌ها در برخی جهات متفاوت بوده و نگاه مثبت و مناسب در امور و رسیدگی به مشکلات ضروری است.

غضنفری تأکید کرد: در حوزه نان، راهکارهایی ارائه شده که با کاهش هزینه‌های نانوایان به‌صورت کارشناسی شده، هم قیمت تمام‌شده برای نانوایان کاهش یابد و هم برای مردم نیز زیان‌بار نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم  افزود: یکی از مصوبات این جلسه برخورد با هرگونه افزایش غیرقانونی قیمت است که برای این امر مکاتباتی با دستگاه قضا از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb0wb0.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما