قم نيوز : رییس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه امسال در حاشیه‌ی برگزاری بیستمین جشنواره‌ی تئاتر استانی قم، مسابقات تئاتر خیابانی نیز برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تعداد پایین آثار ارسالی به دبیرخانه تا کنون، در صورتی که آثار به حد نصاب نرسند، مسابقات را برگزار نمیکنیم.
برگزاری اولین مسابقه‌ی تئاتر خیابانی در قم/ آثار دریافتی به حد نصاب نرسند، مسابقات برگزار نخواهد شد
برگزاری اولین مسابقه‌ی تئاتر خیابانی در قم/ آثار دریافتی به حد نصاب نرسند، مسابقات برگزار نخواهد شد
به گزارش قم نیوز حسن دلیر  با اشاره به اینکه اجرای تیاتر خیابانی ساده تر از  تئاتر روی سن است، عنوان کرد: تیاتر خیابانی، نیازمند دکور، موسیقی، نورپردازی، صدابرداری و سایر عوامل یک تئاتر روی صحنه نیست از این رو به خاطر صرفه‌جویی مالی یا  تجمیع مدیریت، با برگزاری آن در قالب جشنواره‌ای مستقل مخالف بودم و امسال برای اولین بار، تیاتر خیابانی را در قالب "مسابقات" و در جنب جشنواره تیاتر استانی برگزار میکنیم.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا 30 تیر ماه 97 بوده است، افزود: مهلت ارسال آثار را به مدت یک هفته و تا پایان هفته ی جاری تمدید کرده‌ایم.

دلیر با اشاره به این خبر که تا کنون آثار کمی را دریافت کرده ایم تصریح کرد: در صورتی که آثار دریافتی به حد نصاب نرسند، مسابقات را برگزار نمیکنیم.

وی ادامه داد: این مسابقات استانی است و برای برگزیدگان آن جوایز نقدی و غیر نقدی در نظر گرفته ایم اما آثار منتخب به سی هفتمین جشنواره ی بین المللی تیاتر فجر ارسال نخواهد شد و صرفا منتخبین جشنواره ی تیاتر استانی را برای حضور در جشنواره ی فجر معرفی میکنیم.

رییس  اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد قم ضمن بیان پاره ای از نکات ضروری، گفت: انتخاب موضوع  آزاد است اما ارائه مجوز کتبی نمایش‌نامه جهت شرکت در مسابقات الزامی است و به علت کمبود وقت در مدت برگزاری جشنواره زمان نمایش ها نباید بیش از ۲۰ دقیقه باشد.

وی در ادامه با اظهار این نکته که زمان بازبینی آثار 25 و  26 مردادماه ۹۷ است، بیان کرد: اولین مسابقه تئاتر خیابانی همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره تئاتر استانی از 12 لغایت 15 شهریورماه 97 در استان قم برگزار خواهد شد.

دلیر اظهار کرد: زمان و مکان اجرای این تئاترها از قبل اطلاع رسانی نخواهد شد اما گروه ها، مکان هایی پر تردد و نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) را انتخاب می‌کنند که رفت و آمد زائران در آنها زیاد است.


انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjvoem.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما