چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 66897
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون آموزش و پرورش قم:

استفاده از کتاب های کمک آموزشی در مدارس قم ممنوع است

قم نيوز : معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی جدید استفاده از هر گونه کتاب های کمک آموزشی و قرارداد با موسسه ها برای برگزاری آزمون های آزمایشی در مدارس استان ممنوع است.
استفاده از کتاب های کمک آموزشی در مدارس قم ممنوع است
استفاده از کتاب های کمک آموزشی در مدارس قم ممنوع است
به گزار قم نیوز مریم سادات پناهنده روز چهارشنبه  افزود: این بخشنامه امسال از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است و به صورت قطعی در مدارس دولتی و غیردولتی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: استفاده از کتاب های کمک آموزشی و برگزاری آزمون های آزمایشی به دلیل ایجاد رقابت های سنگین، فشار روحی زیادی را بر دانش آموزان تحمیل می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برگزاری این آزمون ها به صورت کلی با ارزشیابی کیفی و توصیفی در دوره ابتدایی مغایرت دارد و از شهروندان درخواست می کنیم که تقاضای این مساله را از معلم فرزندشان نداشته باشند.

پناهنده خاطرنشان کرد: اگر چنین تخلفی در مدارس گزارش شود، برخورد قانونی با خاطیان صورت می گیرد.

وی با بیان این که رقابت های فردی در دوره ابتدایی حذف خواهد شد، گفت: تمام رقابت ها و فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در دوره ابتدایی گروهی می شود تا دانش آموزان از نظر روحی آسیب کمتری ببینند.

وی افزود: فعالیت گروهی باعث افزایش مسئولیت پذیری دانش آموزان می شود تا نقش خود را در گروه به خوبی ایفا نمایند و آگاه شوند که عملکرد خوب باعث موفقیت گروه و عملکرد بد باعث شکست گروه می شود.

معاون آموزش و پرورش قم در ادامه گفت: امسال در آداب و مهارت های زندگی که شامل مهارت های فنی، اخلاقی و اجتماعی می شود، بیش از 250 انیمیشن آماده شده و در اختیار دانش آموزان مقطع ابتدایی قرار می گیرد.

وی با اشاره به لزوم ترغیب دانش آموزان به حرفه آموزی، افزود: در سال تحصیلی جدید به صورت پایلوت در 10 درصد از مدارس ابتدایی محتواهای آموزشی که جنبه عملکردی دارد، ارائه می شود تا برای فعالیت های مهارتی در دانش آموزان ایجاد انگیزه شود و به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش جذب شوند.

در سال تحصیلی 98-97 در مجموع 140 هزار تن در دوره ابتدایی در 621 باب مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی و در قالب بیش از چهار هزار کلاس درس تحصیل خواهند نمود.
/2085/ 1175
انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcfecdv.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما