شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 67006
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد

سهمیه 20 هزار نفری استان قم برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن

قم نيوز : رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال سهمیه استان برای اجرای طرح‌های حفظ قرآن سازمان اوقاف 20 هزار نفر است که این میزان نسبت به سال گذشته سه برابر شد.
سهمیه 20 هزار نفری استان قم برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن
سهمیه 20 هزار نفری استان قم برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن
به گزارش قم نیوز سید محمد صالح نژاد امروز با اشاره به اجرای طرح اقوم در استان قم اظهار کرد: در قالب این طرح استعدادهای برتر قرآنی در استان شناسایی می‌شوند و آن‌ها همزمان با تحصیلشان در طول حدود سه سال و نیم حافظ کل قرآن خواهند شد، سال گذشته اجرای طرح اقوم در قم شروع شد و امسال به دنبال توسعه آن هستیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح اقوم در طول سال ادامه دارد و میزان حفظ هر فرد در این طرح در یک سال حدود هشت جزء است. سال گذشته حدود 50 نفر را در این طرح در استان قم جذب کردیم و امسال به دنبال رساندن تعداد افراد شرکت کننده در آن در استان به 100 نفر هستیم.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال در فصل تابستان همزمان با طرح بشارت 1452 به دنبال این هستیم که در بقاع متبرکه، مساجد و موسسات قرآنی استان، برنامه وسیعی را برای عموم مردم برای آموزش حفظ جزء 30 و معارف آن اجرا کنیم.

صالح نژاد با اشاره به برنامه قرآنی سازمان اوقاف در استان قم اظهار کرد: امسال سهمیه استان برای اجرای طرح‌های حفظ قرآن سازمان اوقاف 20 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته سه برابر شد، سال گذشته این سهمیه 6 هزار و 750 نفر بود، امسال اولویت سازمان اوقاف، اجرای طرح حفظ قرآن به خصوص حوزه حفظ جزء 30 و حفظ موضوعی قرآن است.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: در بقاع متبرکه شاخص استان، مراکز خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی وجود دارد، در 30 بقعه از بقاع متبرکه استان قم شاهد فعالیت‌های قرآنی هستیم، در بقیه بقاع متبرکه نیز به صورت موردی محافل قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdciquaq.t1ayu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما