يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 67091
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب:

سواد رسانه ای، کنترل کننده رژیم مصرف رسانه ای افراد است

قم نيوز : عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: اهتمام به سواد رسانه ای باعث کنترل رژیم مصرف رسانه ای افراد جامعه می شود.
سواد رسانه ای، کنترل کننده رژیم مصرف رسانه ای افراد است
سواد رسانه ای، کنترل کننده رژیم مصرف رسانه ای افراد است
به گزارش قم نیوز حفیظه مهدیان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: سواد رسانه ای به ما این نکته را متذکر می شود که باید نظام مصرف رسانه ای ما متناسب با نیازها و احتیاجاتمان باشد و این که به طور خاص از پرخوری در فضای رسانه ای پرهیز کنیم چرا که ممکن است این پرخوری منجر به نوعی اعتیاد رسانه ای شود که خودش عوارض و آسیب های نامطلوب بسیاری به همراه دارد.

وی همچنین با بیان این که سواد رسانه ای درک و شناختی متکی بر دانش در عرصه رسانه است ، گفت: دانش رسانه ای کمک می کند که فرد از یک انسان منفعل در برابر رسانه به انسانی منتقد و واجد قدرت تجزیه و تحلیل برسد که به خوبی می تواند رژیم مصرف رسانه ای خود را کنترل و مدیریت نماید.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: متاسفانه رژیم مصرف رسانه ای بخشی از جامعه ما متاثر از فرهنگ غربی و به خصوص فرهنگ آمریکایی است و در فرهنگ آمریکایی مساله پرخوری وجود دارد و به تبع آن چاقی در میان اعضای آن جامعه بسیار مشهود است و همین چاقی فیزیکی و پرخوری در فرهنگ مصرف رسانه ای آن ها نیز به شکل دیگر وجود دارد.

وی گفت: در جامعه خودمان نیز جوانانی را می بینیم که متاثر از فرهنگ غربی دچار پرخوری رسانه ای هستند به طوری که حتی اشباع شدن خود را نیز متوجه نیستند و لذا همه زندگی شان تحت الشعاع حضور بیش از حد در فضای مجازی و رسانه ای قرار گرفته است.

مهدیان همچنین تاکید کرد: راه علاج این مساله ارتقای سطح سواد رسانه ای افراد جامعه به خصوص نسل جوان است چرا که در سایه این سواد و دانش می توان به بهبود فرهنگ استفاده از رسانه های نوین و به ویژه شبکه های اجتماعی کمک کرد.

وی افزود: در واقع قبل از هر چیز ما باید بدانیم که چه نوع نیازی داریم و برای رفع آن نیاز به چه شکل و چه اندازه نیاز به مراجعه به رسانه و فضای مجازی داریم که آموزش این ها در قالب سواد رسانه ای صورت می گیرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب در خاتمه ابراز داشت: به خصوص در دنیای کنونی که بیشتر رسانه ها به سمت رسانه های تعاملی سوق یافته اند، سواد رسانه ای به رمزگشایی پیام از سوی مخاطب کمک می کند و به این خاطر فرد کمتر در معرض اثرات نامطلوب پیام رسانه ای قرار می گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccsxqe.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما