سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : 67152
منبع : خبرگزاری فارس
در پنجاه‌وششمین جلسه شورای شهر قم تصویب شد

کاهش 40 درصدی عوارض برای احداث بیمارستان تخصصی قلب در قم/نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به عنوان روز قم

قم نيوز : در پنجاه‌وششمین جلسه شورای شهر قم تخفیف 40 درصدی عوارض برای احداث بیمارستان تخصصی قلب در قم مورد تصویب قرار گرفت.
کاهش 40 درصدی عوارض برای احداث بیمارستان تخصصی قلب در قم/نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به عنوان روز قم
کاهش 40 درصدی عوارض برای احداث بیمارستان تخصصی قلب در قم/نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به عنوان روز قم
به گزارش قم نیوز پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور اعضای شورا دوشنبه شب در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار در این جلسه با تاخیر حضور یافت اما ابراهیم معتمدی قائم‌مقام، علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی، عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک، محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌انسانی و دیگر مسوولان شهری در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات مجموعه مدیریت شهری در ایام دهه کرامت اظهار کرد: نخستین نکته در این دهه این بود که مدیران شهرداری سلیقه به خرج دادند و پروژه‌های شهری را در طول این دهه در محل مساجد و با حضور مردم و مسوولان به بهره‌برداری رساندند.

وی با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های شهرداری به یک منطقه اختصاص نداشت تصریح کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در مناطق هشتگانه آماده بهره‌برداری شد و در این جشن‌ها اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به رضایتمندی نسبی مردم از خدمات مدیریت شهری گفت: در مجالسی که در ایام دهه کرامت برگزار شد و پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت مردم بارها از خدمات شهرداری ابراز رضایتمندی کردند.

در ادامه جلسه محسن محرری گزارشی از طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده به هیات رئیسه شورای شهر ارائه کرد.

نخستین دستور پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز نامگذاری 21 مورد اسامی پیشنهادی برای نامگذاری شوارع و معابر شهر بود که از سوی مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین مطرح شد و به تصویب رسید.

محمود مسگری سخنگوی شورای شهر در این خصوص گفت: شهرداری قبل از اینکه اسامی در شورا مصوب شود اقدام به استفاده از آن در شهر نکند تا شورا در عمل انجام شده قرار گیرد و نتواند مخالفت با اسامی داشته باشد.

مجید اخوان هم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در شهر وجود دارد دو نام بودن کوچه‌ها و محلات است؛ اکثر کوچه‌ها و معابر شهر دارای شماره و اسم هستند و به همین خاطر مردم دچار مشکل می‌شوند.

ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار قم با بیان اینکه شورای نامگذاری در شهرداری با دو رویکرد آدرس‌دهی راحت‌تر و هویت‌بخشی به محلات اقدام به نامگذاری می‌کند خاطرنشان کرد: تاکید داریم که درخواست نامگذاری باید از مردم محله ارجاع شود و حتما هم‌خوانی اسامی با کوچه‌ها و معابر اطراف داشته باشد.

در ادامه جلسه لایحه اخذ مجوز 40 درصد کاهش عوارض و پرداخت نقدی مابقی عوارض صدور پروانه ساخت پلاک ثبتی 273 اصلی مربوط به بیمارستان فوق تخصصی قلب، متعلق به موسسه فرهنگی آیت‌الله سیستانی از سوی مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد و به تصویب رسید.

کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر میزان تخفیف این لایحه را به 30 درصد کاهش داده بود که با مخالفت اعضا تخفیف 40 درصدی به رای گذاشته شد.

حسن طلایی عضو شورای شهر در این خصوص گفت: در طول سال شهرداری تخفیف 15 درصدی به سرمایه‌گذاران می‌دهد و در پایان سال نیز 30 درصد تخفیف ارائه می‌شود، به همین خاطر برای اینکه حسن نیت خود برای حمایت از سرمایه‌گذاران را نشان دهیم باید تخفیفی بیش از این به سرمایه‌گذار بدهیم.

حسن مالکی‌نژاد هم تصریح کرد: شهر قم به بیمارستان نیاز دارد و برای اینکه از سرمایه‌گذاران حمایت شود باید شهرداری تخفیف بیشتری به آنها بدهد تا ترغیب به انجام این کار شوند.

در بخش دیگری از جلسه اخوان لوایح اخذ مجوز تعیین ضرایب ارزش افزوده خیابان 45 متری مدرس، اخذ مجوز محاسبه حذف دو واحد پارکینگ یکی از پلاک‌های ثبتی، اخذ مجوز عدم دریافت عوارض تمدید پروانه و محاسبه مابه‌التفاوت بنا به نرخ سال 85 بابت یکی از پلاک‌های ثبتی، اخذ مجوز کاهش 100 درصد عوارض و عوارض جرائم ماده 100 دو مورد از پلاک‌های ثبتی و اخذ مجوز تفریغ بودجه سازمان‌های کشتارگاه صنعتی و زیباسازی مطرح شد و به تصویب رسید.

آتش زر در این خصوص گفت: مردم وقتی در مورد عقب‌نشینی صحبت می‌کنند تصورشان این است که شهرداری زمین را رایگان از آنها می‌گیرد در صورتی که به قیمت روز به عنوان جایگزین تراکم ارائه می‌شود

اخوان با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان کشتارگاه صنعتی اظهار کرد: سازمان کشتارگاه 500 میلیون تومان افزایش درآمد داشته و در چارچوب تفریغ عملکرد قابل قبول بوده است.

وی بیان کرد: در مورد نیروهای شرکتی و راننده‌های استیجاری نیز باید وحدت رویه و عملکرد به وجود آید و در حوزه پاداش و ارائه امکانات رفاهی منطقی واحد به وجود آید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه در سازمان زیباسازی نسبت به سال 95 یک درصد کاهش وصولی صورت گرفته است گفت: تقریبا 700 میلیون تومان در این سازمان اضافه هزینه شده است و تفریغ این سازمان از حیث وصولی قطعی حدود 41 میلیارد ریال و از حیث هزینه قطعی 48 میلیارد ریال بوده است.

در پایان این جلسه طرح دو فوریتی نامگذاری یک روز در تقویم به نام شهر قم، از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم مطرح شد که به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر قم گفت: بحثی در مجموعه مدیریت شهری و کمیسیون فرهنگی وجود داشته که روزی به نام روز قم نامگذاری شود؛ طرح این مساله تهیه شده و چند جلسه مورد بحث قرار گرفته و جلساتی نیز با اداره کل فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی برگزار شده و در مجموع به این نتیجه رسیدیم که سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم به عنوان روز قم نامگذاری شود.

وی اضافه کرد: فلسفه نامگذاری در شهرهای دیگر این بوده که مباحث تاریخی و حوادث شاخص مد نظر برای نامگذاری باشد و می‌توان ورود حضرت معصومه(س) به قم را شاخص‌ترین نقطه در تاریخ این شهر دانست.

جلالی گفت: هماهنگ شده که این روز در شورای فرهنگ عمومی استان هم تصویب شده و سپس در شورای فرهنگ عمومی کشور هم تصویب شود.

مالکی نژاد هم با بیان اینکه یکی از مسائل شهری قم معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های شهر است اظهار کرد: در کشورهای مختلف یکی از راهکارها نامگذاری یک روز به نام آن شهر و تقویت برنامه‌های فرهنگی، گردشگری و مذهبی در آن روز است.

وی اضافه کرد: با معرفی جذابیت‌ها در این روز و ایام تلاش بر این است که گردشگران به سمت شهر جذب شوند و این کار در مباحث اقتصادی و گردشگری بسیار موثر است.

مالکی‌نژاد با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم در روایات معصومین تصریح کرد: وجود حضرت معصومه(س) برکت مضاعفی به قم داده و سالروز ورود ایشان با نشاط و شادابی ویژه‌ای همراه است و به همین خاطر این روز را برای نامگذاری به عنوان روز قم انتخاب کردیم تا نشاط ویژه‌ای در شهر ایجاد شود.

بختیاری هم با بیان اینکه یکی از اقدامات برای معرفی شهرها، تعیین یک روز به نام آن شهر است اظهار کرد: پیشنهاد این است که طرح یک فوریتی باشد تا بتوان بحث و بررسی بیشتری بر روی جزئیات داشته باشیم.

وی بیان کرد: تلاش بر این بود که طرح در ایام دهه کرامت نهایی شود و با توجه به اینکه بررسی‌ها طرح را به این دهه نرساند، طرح یک فوریتی باشد تا بتوان تصمیم‌گیری بهتری صورت داد.

پایان‌بخش این جلسه گزارش معاون فنی و عمرانی شهردار از روند تکمیل بلوار آیت‌الله بروجردی و پروژه‌های شهری بود.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه بلوار آیت‌الله بروجردی یکی از پروژه‌های ویژه شهرداری است که از آغاز فعالیت دوره جدید مدیریت شهری آغاز شد اظهار کرد: این پروژه به طول 9.5 کیلومتر حدفاصل انسجام تا شهرک قدس و پردیسان اجرایی شده است.

وی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت الله بروجردی در تلاقی پردیسان تصریح کرد: این بخش در محدوده خارج از شهر است و بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان؛ با افتتاح این بلوار، بلوار غدیر حتما از شرایط ترافیکی نامناسب خارج خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم با تاکید بر اینکه برای تکمیل رینگ ترافیکی این بخش شهر نیازمند اتصال پل پردیسان به جاده اراک است افزود: تقاطع کریمه، میدان ولیعصر و بزرگراه امام علی نیز در حال آماده سازی است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcau6ni.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما