دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 6737
الهی خبرداد:

احداث زائرسرای اهداكنندگان خون در قم

قم نيوز : قم نیوز: مشاور سازمان انتقال خون ایران در امور كشورهای عربی و مدیر سازمان انتقال خون استان قم از احدث زائرسرای بزرگ اهداكنندگان خون به عنوان یك طرح گردشگری مذهبی در این استان خبر داد.
احداث زائرسرای اهداكنندگان خون در قم
به گزارش قم نیوز، علی الهی  ضمن اعلام این خبر افزود: این زائرسرا با كمك جمعی از خیرین، درفضای معنوی منطقه جمكران ساخته خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: كار مطالعاتی این طرح عمرانی و گردشگری در زمینی اهدایی به مساحت دو هزار مترمربع آغاز شده است.

وی با اشاره به وجود جمعیت بالای اهداكنندگان خون در سطح كشور گفت: اغلب اهداكنندگان خون از اهداكنندگان مستمر هستد كه برخی از آنها حتی بیش از یكصد بار خون خود را اهدا كرده اند.

الهی با اشاره به ورود سالانه ۱۸ میلیون زائر به استان قم و برخورداری این منطقه از قابلیت های عظیم گردشگری مذهبی افزود: توسعه و تقویت زیرساخت های و امكانات اقامتی به عنوان یك اولویت برای استان قم مطرح است و ایجاد زائرسرا با توجه به جمعیت اهدا كنندگان خون و نیاز منطقه، مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان داشت: اغلب اقشار دارای زایرسرا در این شهر هستند و با توجه به جمیعت گسترده اهداكنندگان و اهمیت این قشر در تامین سلامت جامعه باید بسترهای حمایتی و تشویقی از آنان فراهم شود.

مشاور رییس سازمان انتقال خون ایران در امور كشورهای عربی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و اهمیت سازمان انتقال خون استان قم در سطح كشور و وضعیت سلامت و استانداردهای خون ایران در سطح بین المللی اشاره كرد.

الهی از كسب گواهینامه ایزو ۲۰۰۱ توسط این سازمان خبر داد و افزود: این گواهینامه مربوط به كیفیت است و فرآیندها در هر دستگاهی باید در مسیر استانداردهای آن انجام شود.

وی اضافه كرد: سازمان انتقال خون در این زمینه هم در مسیر فرآیندها در دو سال گذشته روندهای اصلاحی را پیش گرفته و موفق به اخذ گواهینامه شد.

وی یادآور شد: سازمان انتقال خون استان قم در شش ماهه نخست سال ۹۰ به عنوان استان دوم كشور و تا آخر سال گذشته رتبه اول رشد اهدا را در سطح كشور كسب كرده است.

وی در ادامه با تاكید بر نقش رسانه ها گفت: رسانه ایرنا دومین رسانه مهم كشور است كه بعد از آن نمی توان رسانه ای را از جهت اهمیت با آن مقایسه كرد.

وی افزود: این رسانه با بیان خدمات و عملكرد دستگاه ها بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب به تلطیف و تنویر افكار عمومی كمك كرده و به تقویت نظام انقلاب اسلامی می پردازد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.x8pbjh8ff9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما