دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : 67448
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل امور مالیاتی قم:

10 هزار پرونده مالیاتی جدید در قم تشکیل شد

قم نيوز : مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: سال گذشته 10 هزار پرونده مالیاتی جدید در سطح استان تشکیل که برخی از سوی کارشناسان مالیاتی شناسایی و برخی نیز از طریق دستگاه های ذیربط معرفی شد.
10 هزار پرونده مالیاتی جدید در قم تشکیل شد
10 هزار پرونده مالیاتی جدید در قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز سهراب امدادی فرد افزود: این مودیان منابع مالیاتی جدیدی هستند که با ورود آن ها به نظام مالیاتی، فشار بر روی افرادی که مالیات خود را منظم و به موقع پرداخت می کنند، کمتر شده و نتیجه آن حمایت از توسعه کسب و کار، تولید و اشتغال می شود.
به گفته وی، مالیات شرکت های دولتی، خصوصی، حقوقی، مشاغل، مستغلات، نقل و انقالات املاک و شماره گذاری خودرو و ارزش افزوده از جمله منابع درآمدی استان به شمار می آید که حدود 90 درصد درآمد قم را شامل می شود.
وی بیان کرد: بر اساس ماده 192 قانون مالیاتی، مودیان بخش شرکت ها و مشاغل که از ارائه اظهارنامه مالیاتی امتناع نمایند و افرادی که کتمان درآمد داشته باشند، معادل 30 درصد اصل مالیات سالانه جریمه می شوند که غیرقابل بخشش است.
امدادی فرد در عین حال افزود: بخشی از جرایم مالیاتی که به دلیل ناآگاهی مودی از قانون و یا وضع اقتصادی نامناسب تولید برای وی وضع می شود، قابل بخشش است.
وی با بیان این که بخشودگی جرایم مالیاتی در سال های 95 و 96 به طور کامل برای قم اعمال شد، بیان کرد: در سال 97 نیز با تفویض اختیار، این اقدام مودیان به ویژه در بخش های تولیدی که مشمول بخشش می شدند، صورت گرفت و مالیات مودیانی که با مشکلات اقتصادی موجه بودند نیز در اقساط بلندمدت دریافت شد.
وی افزود: این اقدام ها در راستای جلب رضایت مودیان مالیاتی، گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی، فراهم نمودن امکان ادامه فعالیت و اشتغالزایی پایدار آن ها انجام می شود.
مدیرکل امور مالیاتی قم با اشاره به این که در ماده 274 قانون مالیات های مستقیم جرم مالیاتی پیش بینی شده است، گفت: اگر فردی جرایمی از جمله تنظیم اسناد و مدارک خلاف واقع، اختفای فعالیت اقتصادی، کتمان درآمد، ممانعت از ارائه اطلاعات به ماموران مالیاتی و یا تنظیم قراردادهای مالیاتی به نام دیگران داشته باشد، با وی برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی با اشاره به این که ماده 169 قانون مالیات برای شفافیت فعالیت های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی است، گفت: بر اساس این ماده قانونی، اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع مالیات های مستقیم باید در نظام مالیاتی ثبت نام و برای انجام معاملات خود صورتحساب صادرکنند و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب و قراردادها و سایر اسناد مشابه درج کنند.
امدادی فرد با بیان این که مالیات این افراد بر اساس صورتحساب ها وضع می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، افرادی که مرتکب فرار مالیاتی شوند، جریمه خواهند شد و جریمه فرار مالیاتی قابل بخشش نیست.
وی گفت: بسیاری از کشورها که منابع طبیعی ندارند، با مالیات اداره می شوند و ما نیز سعی می کنیم از این طریق درآمدی پایدار برای کشور به وجود آید و در این راستا تمام راه های فرار مالیاتی را خواهیم بست.
وی گفت: پارسال از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده 800 میلیارد ریال به شهرداری ها و 400 میلیارد ریال نیز به دهیاری های استان پرداخت شد که امسال این مبالغ یک و نیم برابر افزایش خواهد یافت و این نهادها باید برای مردم تبیین نمایند که این مبالغ در چه اموری هزینه می شود.
مدیرکل امور مالیاتی قم ادامه داد: اظهارنامه مشاغل مانند کسبه بازار در خردادماه و اظهارنامه املاک و شرکت ها نیز در تیرماه هر سال دریافت و بررسی می شود و مردادماه نیز معقوفات و فرارهای مالیاتی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
در استان قم بیش از 50 هزار مودی مالیات شامل 42 هزار مودی مالیاتی در بخش مشاغل و کسبه، پنج هزار و 92 مودی مالیاتی در بخش املاک و سه هزار و 700 مودی نیز در بخش شرکت ها پرونده مالیاتی دارند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdciv5aq.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما