دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : 67474
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه یک قم مطرح کرد:

تدوین برنامه‌های مدیریت بحران مبتنی بر اصول پیشگیرانه

قم نيوز : شهردار منطقه یک قم گفت: در برنامه‌ریزی مدیریت بحران سیاست پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد نه اقدامات واکنشی.
تدوین برنامه‌های مدیریت بحران مبتنی بر اصول پیشگیرانه
تدوین برنامه‌های مدیریت بحران مبتنی بر اصول پیشگیرانه
به گزارش قم نیوز مهدی اصفهانیان مقدم در حاشیه جلسه مدیریت بحران که با حضور مدیر بحران شهرداری و اعضاء ستاد مدیریت بحران منطقه یک درساختمان شهرداری منطقه برگزار شد، بیان داشت: در برنامه‌ریزی مدیریت بحران سیاست پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد نه اقدامات واکنشی و با اجرای برنامه های آموزشی مدرن و اصول پیشگیرانه از بروز شرایط و اعمال ناایمن و ایجاد شرایط بحرانی در سطح مناطق جلوگیری بعمل آید.

شهردار منطقه یک قم تصریح کرد: در سالهای گذشته در سطح بوستان‌های منطقه اقداماتی نظیر ایمن سازی سیستم برق و پایه های روشنایی در دستور کار قرار گرفت و شاید همین طرح سهم کوچکی از پیشگیری خطرات بعد از وقوع حادثه و بحران را داشته باشد.
اصفهانیان مقدم اضافه کرد: منطقه یک با توجه به بافت قدیمی و بافت که دارد (خصوصا در مناطق قدیمی و بافت فرسوده آذر) باید برنامه ریزی جامعی در جهت ارتقاء سطح ایمنی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بازار کهنه که یکی از مکان های بسیار قدیمی و البته پرخطر و حادثه خیز می باشد اقدامات پیشگیرانه‌ای در حال انجام است که در صورت وقوع حادثه بتوانیم کمترین خسارات از نظر مالی و جانی را داشته باشیم.

شهردار منطقه یک قم همچنین افزود: احداث سوله بحران نیز در منطقه در مرحله طراحی می باشد و انتظار می رود با اجرا و احداث این سوله فضای مناسبی در صورت بروز شرایط اضطراری و بحرانی فراهم گردد.

اصفهانیان مقدم در پایان از زحمات همکاران در مدیریت بحران تشکر و قدردانی نمود و تصریح کرد: ضمن برنامه ریزی در راستای آموزشهای مدرن جهت همکاران و با ارزیابی و ریسک در سطح مناطق و تدوین طرح های واکنش در شرایط اضطراری نسبت به ارتقاء سطح ایمنی در مناطق اقدام گردد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchkkn-.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما