دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 67848
منبع : خبرگزاری تسنیم

دامداران قمی از سوی منابع طبیعی استان حمایت ویژه می‌شوند‌

قم نيوز : مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه نوک پیکان حمایت از دامداران منابع طبیعی است، گفت: در جلساتی که برگزار می‌کنیم حمایت از حقوق دامدار مورد تاکید است و همواره همه تلاش خود را برای حمایت از حق دامدار انجام می‌دهیم.
دامداران قمی از سوی منابع طبیعی استان حمایت ویژه می‌شوند‌
دامداران قمی از سوی منابع طبیعی استان حمایت ویژه می‌شوند‌
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی سجادی ظهر امروز در همایش آموزشی و ترویجی ضرورت استفاده از آمیخته‌گری در گوسفندان بومی که درسالن همایش‌های ساختمان اصناف برگزار شد، اظهار داشت: استان قم از نظر آب و هوا شرایط خاصی دارد و شش درصد مساحت کشور در این استان وجود دارد، با توجه به تنوع شرایط اقلیمی و نزدیکی به مرکز کشور موضوع دامداری در این استان مورد توجه بوده است.

وی افزود: استان قم به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تجارت و تولید محصولات پروتئینی و گوشت قرمز مطرح است، در کل کشور با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت بارندگی شرایطی ایجاد شده است که دامداری با مشکل روبه‌رو شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تصریح کرد: بین علوفه‌هایی که در مراتع می‌روید و چرای دام یک ارتباطی وجود دارد و تکثیرعلوفه های مرتعی با چرای دام انجام می‌شود و چرای دام به وضعیت مراتع کمک می‌کند.

سجادی بیان کرد: زمانی که دام باید به مرتع وارد شود و رعایت تعداد دام از موضوعاتی است که به نفع دامدار است و با توجه به قوانین منابع طبیعی اگر هرکدام از شاخص‌ها رعایت نشود تخلف محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: بایدسازو کارهای جدیدی در زمینه پروانه‌های چرا و به روزرسانی آن‌ها و پروانه‌ها به صورت شبکه ملی انجام شود، طرح‌های مرتع داری به نوعی برنامه و ضابطه ای برای افزایش بهره برداری از مرتع‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه نوک پیکان حمایت از دامداران منابع طبیعی است، افزود: در جلساتی که برگزار می‌کنیم حمایت از حقوق دامدار مورد تاکید است و همواره همه تلاش خود را برای حمایت از حق دامدار انجام می‌دهیم.

سجادی ادامه داد: یکی از بحث‌های منابع طبیعی استان بی توجهی‌هایی است که به حقوق دامدار می‌شود و سعی کردیم دفاع از دامدار را داشته باشیم و ظرف سه سال اخیر در بین مسئولین استان این موضوع جاافتاده است که اگر در جایی قرار است اقدامی شود حقوق دامدار رعایت شود اما در گذشته این فرهنگ جا نیفتاده بود.

‌انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdcc44qe.2bqm08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما