چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 67920
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس شورای اسلامی:

کالاهای احتکارشده به سرعت در بازار عرضه شود/ ارز 2 نرخی به نفع صادرات است

قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه کالاهای احتکارشده در انبارها ضروری است و باید در عرضه این کالاها تسریع شود.
کالاهای احتکارشده به سرعت در بازار عرضه شود/ ارز 2 نرخی به نفع صادرات است
کالاهای احتکارشده به سرعت در بازار عرضه شود/ ارز 2 نرخی به نفع صادرات است
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به لزوم نظارت بر عرضه کالاهای اساسی اظهار کرد: به واردات این کالاها ارز 4200 تومانی داده شده است و باید به روند عرضه کالاهای اساسی در بازار نظارت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در پرداخت ارز به کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی تغییری صورت نگرفته است و باید مدیران در زمینه افزایش قیمت این کالاها پاسخگو باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید مکانیزم جدیدی برای رسیدن کالاهای اساسی به دست مردم با قیمت مناسب پیدا شود، بحث تنظیم بازار برای ثبات قیمت کالاهای اساسی اهمیت دارد.

وی ضرورت نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اگر مکانیزم های موجود برای نظارت کارآمد نیست ضروری است از کارت هوشمند استفاده شود.

لاریجانی، عرضه کالاهای احتکارشده در انبارها را ضروری دانست و تصریح کرد: باید در عرضه این کالاها تسریع شود تا مبارزه با احتکار تاثیر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید مایحتاج مردم مثل برنج، روغن مرغ و گوشت به قیمت پایین به اندازه کافی به دست مردم برسد و ضروری است که در این زمینه ستاد تنظیم بازار نظارت های لازم را داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بر اساس بخشنامه قیمت کالاها باید 10 درصد افزایش یابد، گفت: نباید بین قیمت کالا با برندهای مختلف تفاوت وجود داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه تولید کننده مواد اولیه را با ارز 4200 تومانی وارد کرده ولی محصول را به قیمت ارز 9 هزار تومانی می فروشد امکان کنترل وجود ندارد تاکید کرد: اینکه ارز با دو قیمت برای کالاهای اساسی و غیراساسی تقسیم شود به نفع صادرات بوده و موجب از بین رفتن رانت می شود.

وی در خصوص قیمت نان گفت: تعیین میزان افزایش قیمت نان در شهرهای مختلف با روش های مختلفی صورت می گیرد ولی اگر راهکار مناسبی داشتید آن را اعلام کنید تا در کل کشور مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdzn09.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما