چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 67925
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی محرک ساخت‌و ساز در شهر است

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی محرک ساخت‌و ساز در شهر است.
تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی محرک ساخت‌و ساز در شهر است
تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی محرک ساخت‌و ساز در شهر است
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه اداره شهر امروزه بیشتر بر مبنای درآمد و هزینه است و شاهد هستیم که روزبه‌روز از منابع درآمدی دولتی شهرها کاسته و به منابع درآمدی داخل شهر اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری یک سیستم کاملاً درآمد هزینه‌ای است که خوب و بد بودن آن بستگی به نحوه عملکرد مدیریت در شهر دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه درآمد شهرداری‌ها بر اساس سیاست‌هایی که گذاشته‌شده، به چند محور وابسته است، گفت: یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ساخت‌وساز در شهرها است؛ یعنی در شهر باید حتماً ساخت و سازی وجود داشته باشد تا بخش عمده‌ای از درآمد مدیریت شهری تأمین شود.

قاری قرآن ادامه داد: یکی از الزامات تحقق این مهم، وجود تحرک در فضای شهر است؛ یعنی اگر یک شهری داشته باشیم که پویا و روبه‌جلو باشد که این پویایی و تحرک عمدتاً در قالب پروژه‌های عمرانی تعریف می‌شود، می‌توان انتظار داشت که شهر زنده باشد.

وی گفت: به بیان ساده‌تر اینکه شهروندان وقتی ببینند که شهرداری در حال اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک در سطح شهر است، محرکی می‌شود تا آنان نیز اقدام به ساخت‌وساز کنند و در قبال این فعالیت‌ها درآمد شهرداری تأمین و پاسخگوی هزینه‌ها باشد لذا هر چه این فضا مناسب‌تر و پرتحرک‌تر باشد، درآمد بالاتری کسب می‌شود و می‌توان کارهای بزرگ‌تری انجام داد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciw3aq.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما