جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 67998
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد

زندگی کارگزار حکومت اسلامی باید در حد طبقه فقیر جامعه باشد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب زندگی زاهدانه ای دارند و باید این مطالبه را از مدیران داشته باشیم که زندگی مقام معظم رهبری را الگوی خودشان قرار بدهند.
لزوم الگوگیری از زندگی مقام معظم رهبری توسط مسؤولان/ زندگی کارگزار حکومت اسلامی باید در حد طبقه فقیر جامعه باشد
لزوم الگوگیری از زندگی مقام معظم رهبری توسط مسؤولان/ زندگی کارگزار حکومت اسلامی باید در حد طبقه فقیر جامعه باشد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع عصر امروز در همایش هیئات محوری و برگزیده کشور با اشاره به نهضت پاسخگویی مسؤولان اظهار کرد: باید در مساجد به دنبال دعوت از مسؤولان و پاسخگویی از آنان باشیم، امام علی(ع) در نهج البلاغه بر حق دسترسی آسان مردم به مدیران تاکید کرد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر می‌گوید که بین خود و مردم، فاصله ایجاد نکن تا مردم به آسانی به تو دسترسی داشته باشند، چون این مساله مردم را ناراضی می‌کند، اکنون شاهد هستیم که یک کار پنج دقیقه ای در ادارات، چند هفته طول می‌کشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس بیان امام علی(ع) کارگزار حکومت اسلامی باید زندگی در حد طبقه فقیر جامعه داشته باشد، رهبر معظم انقلاب زندگی زاهدانه ای دارد و باید این مطالبه را از مدیران داشته باشیم که زندگی مقام معظم رهبری را الگوی خودشان قرار بدهند.

مهدوی ارفع با اشاره به آثار تجمل گرایی اظهار کرد: کسی که تجمل گرایی نداشته باشد، با قدرت سخن می‌گوید، چنین رویه ای را امام علی(ع) در دوران حکومت خود داشت.

وی ادامه داد: بهترین راهبرد برای تنبیه خطاکار تشویق فرد درستکار است، همچنین باید با فرهنگ تملق در جامعه مبارزه کنیم، امام علی(ع) در ابتدای دوران حکومت خود فرمود که از تملق خوشم نمی‌آید، این امام معصوم بر انتقاد مردم از خود تاکید داشت.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه گری از مسؤولان باید به گونه ای باشد که گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciv3aq.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما