پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : 68247
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

شبکه های اجتماعی مبتذل از جمله عوامل ازدیاد آمار طلاق است

قم نيوز : عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: در حال حاضر یکی از عوامل ازدیاد آمار طلاق در کشور آسیب های ناشی از حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی مبتذل است.
شبکه های اجتماعی مبتذل از جمله عوامل ازدیاد آمار طلاق است
شبکه های اجتماعی مبتذل از جمله عوامل ازدیاد آمار طلاق است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عزیزالله فهیمی با بیان این که در وضع فعلی شاهد روند صعودی آمار طلاق در کشور هستیم، اظهار داشت: بی تردید این موضوع می بایست از سوی مسئولان و کارشناسان و نخبگان حوزه و دانشگاه به دقت ریشه یابی و علت یابی شود تا بلکه بتوانیم برای مقابله با آن یک برنامه ریزی درست و منسجمی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تأثیر بسیار زیاد ابزارهای رسانه ای نوین در فروپاشی برخی خانواده ها افزود: متأسفانه فرهنگ وارداتی غرب از طریق ابزارهایی همچون شبکه های ماهواره ای مستهجن، سایت های نامناسب اینترنتی و همچنین شبکه های اجتماعی مبتذل، آسیب های فراوانی به فرد و خانواده ها وارد کرده که یکی از ریشه های این مساله نیز آشنا نبودن با مبانی حقوقی و فرهنگی می باشد.

این حقوقدان حوزوی با بیان این که مساله طلاق آن قدر این روزها جدی شده که نمی توان از تاثیرات بسیار نامطلوب آن در اجتماع غافل شد ، گفت: هم اکنون بنا بر آمار مراکز معتبر به طور متوسط از هر سه ازدواج یک مورد آن در تهران به طلاق می انجامد و تاسف بیشتر وقتی است که می شنویم به جای جشن های ازدواج به تدریج رسم نامطلوب جشن طلاق در حال عُرف شدن در بین برخی افراد و خانواده هاست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از زوجین به این جهت که چندان با مباحث حقوقی به خصوص در زمینه حقوق خانواده، آشنایی ندارند، در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند و حال آن که گاهی با یک مشاوره خوب و نیز نشستن پای صحبت دلسوزانه بزرگترهای فامیل و کسانی که سرد و گرم روزگار را چشیده اند می توان بسیاری از سوء تفاهم ها را گرفت.

وی گفت: البته در کنار مساله آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می بایست زمینه هایی که موجب می شود کانون خانواده دچار تلاطم و احیاناً فروپاشی شود را شناسایی و آن ها را از میان بُرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgux93.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما