شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 68314
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

زیرساخت‌های عمرانی قم نسبت به سایر کلان‌شهرها دو دهه عقب است

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: زیرساخت‌های عمرانی شهر قم نسبت به سایر کلان‌شهرها حداقل دو دهه عقب است.
زیرساخت‌های عمرانی قم نسبت به سایر کلان‌شهرها دو دهه عقب است
زیرساخت‌های عمرانی قم نسبت به سایر کلان‌شهرها دو دهه عقب است
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه شهرداری قم در حوزه عمرانی برای مدیریت وضعیت رکود اقتصادی پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است، اظهار کرد: اگر در یک فضای خوش پولی قرار داشته باشیم می‌توانیم تعداد پروژه‌های بیشتری را تعریف کنیم و تأمین زیرساخت‌ها را کوتاه‌تر کنیم؛ اما در وضعیت رکود اقتصادی، باید با مدیریت صحیح پروژه‌ها اولویت‌بندی شود به‌گونه‌ای که سرعت کار افزایش و هزینه‌ها کاهش یابد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه نگاه تخصصی به حوزه عمرانی در این شرایط بسیار کارآمد است، تصریح کرد: ما سعی کرده ایم در مجموعه شهرداری با یک نگاه کاملاً تخصصی و اولویت محور وارد پروژه‌های عمرانی شویم تا هم بتوانیم شهر را زنده و پویا نگه‌داریم و هم بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم.
قاری قرآن با اشاره به اقداماتی که مجموعه مدیریت شهری در سال‌های گذشته در حوزه عمرانی انجام داده است، گفت: زمانی که تیم جدید مدیریت شهری در قم مشغول به کار شد حوزه شهرسازی، عمران و حمل نقل در یک معاونت ادغام شده بود و یکی از کارهایی که انجام شد تفکیک این حوزه‌ها از یکدیگر بود؛ چراکه هرکدام از این حوزه‌ها نیازمند وقت و تمرکز لازم است.
وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های عمرانی شهر قم نسبت به سایر کلان‌شهرها حداقل دو دهه عقب است، افزود: قم در کورس نسبت به کلان‌شهرهای دیگر ازجمله اصفهان، شیراز، مشهد و ... عقب‌افتاده است و همین مسئله باعث شده بود که در دو سه دوره مدیریتی قبلی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها یک مقداری تعجیل شود، این عجله و شتاب باعث شده بود که پروژه‌های زیادی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها هم‌زمان باهم شروع شود و از سوی دیگر تدابیر و پشتیبانی مالی لازم و مناسب نیز برای این پروژه‌ها پیش‌بینی‌نشده بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به استفاده از منابع بانکی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در دوره‌های قبلی مدیریت شهری، تصریح کرد: به همین خاطر وقتی این منابع سررسید شده بود، مشکلات خود را نشان می‌داد و از سوی دیگر بر روی منابع داخلی برای تأمین مالی این پروژه‌ها تمرکز لازم نشده بود.
قاری قرآن با تاکید بر اینکه در بدو ورود تیم جدید مدیریت شهری 14 پروژه نیمه‌تمام را احصاء و اولویت‌بندی کردیم، گفت: پروژه مونوریل، مترو، میدان امام خمینی(ره)، فاز 4 و 5 عمار یاسر، تقاطع معلم، تقاطع دانش، تقاطع مقداد، تقاطع امینی بیات، تکمیل رمپ و لوپ های پل غدیر، بلوار آیت‌الله بروجردی، چند پروژه خدمات شهری، توسعه فضای سبز و ... ازجمله این پروژه‌ها بودند.
وی گفت: در حال حاضر تمام این پروژه‌ها تعیین تکلیف شده و یا به بهره‌برداری رسیده و یا از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbafb0.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما