سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 68426
منبع : خبرگزاری فارس
فرماندار قم خبر داد

افزایش 10 درصدی قیمت نان در قم

قم نيوز : فرماندار قم گفت: هزینه‌های نانوایان در چند سال اخیر افزایش یافت و به این دلیل افزایش 10 درصدی قیمت انواع نان در استان ابلاغ شد.
افزایش 10 درصدی قیمت نان در قم
افزایش 10 درصدی قیمت نان در قم
به گزارش قم نیوز رضا سیار با اشاره به افزایش قیمت نان اظهار کرد: از سال 93 قیمت نان در استان قم ثابت بود و این مساله مورد اعتراض نانوایان بود، البته در این مدت قیمت آرد افزایش پیدا نکرد، ولی هزینه‌های دیگر نانوایان افزایش داشت و افزایش 10 درصدی قیمت انواع نان در استان قم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نان در استان قم هم شامل نانوایی‌های دولتی و هم شامل نانوایی‌های آزادپز می‌شود، افزایش قیمت نان به دلیل افزایش دستمزد و اجاره است، قیمت آرد در دست دولت است و آرد زیر قیمت تمام شده به دست نانوایی‌ها می‌رسد.

فرماندار قم افزود: میزان افزایش نرخ کرایه اتوبوس در شهر قم زیر 10 درصد است و این افزایش قیمت در فرمانداری تائید شد. مردم برای گزارش انواع تخلف‌ها از جمله گران فروشی به شماره  124، شماره 134 تعزیرات حکومتی و شماره 111 سامانه استانداری قم تماس بگیرند تا به شکایات رسیدگی شود.

سیار با اشاره به افزایش تیم‌های بازرسی در استان قم اظهار کرد: 20 اکیپ گشت نظارت علاوه بر نیروهای اتاق اصناف به تمامی واحدهای تولیدی و انبارها سرکشی کرده و به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند، مردم باید در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت ارز، گرانی در اغلب کالاها حاصل شده است، اما گران فروشی قابل تحمل نیست و با شدت با آن برخورد می‌شود.

فرماندار قم افزود: انبارهای گمرک پر از کالا است، اما برخی از کالاها مشمول پرداخت مابه التفاوت بابت قیمت ارز شدند و این مساله بلاتکلیفی فعالت برخی از واحدهای تولیدی را به دنبال داشت که این مشکل تا حدی زیادی حل شد، کالاهای اساسی با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند و بر توزیع این کالاها نظارت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 6 ماه پیش واحدهای تولیدی در کشور و استان قم با مشکل عدم خرید مردم مواجه بودند، اما اکنون تقاضای خرید مردم افزایش پیدا کرده است و با رسیدن اقتصاد به وضعیت تعادل بسیاری از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvjdv.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما