سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 68451
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم:

نباید شرایط اقتصادی توجه به محیط زیستی را از اولویت مراکز صنعتی خارج کند

قم نيوز : مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه در کشور گفت: در این شرایط نخستین موردی که از اولویت‌های مراکز صنعتی خارج می‌شود مسائل زیست محیطی است.
نباید شرایط اقتصادی توجه به محیط زیستی را از اولویت مراکز صنعتی خارج کند
نباید شرایط اقتصادی توجه به محیط زیستی را از اولویت مراکز صنعتی خارج کند
به گزارش قم نیوز سیدرضا موسوی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته دولت گفت: امیدواریم تلاش دولتمردان باعث بهبود کیفیت زندگی مردم شود و رویه فعالیت ما در سازمان همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه است که به این سمت منصوب شده است ادامه داد: رویکرد دولت در موضوع حفاظت محیط زیست همواره دغدغه‌ رئیس جمهور و سایر مسؤولان بوده است و در صحبت‌هایی که با استاندار شده است این موضوع نمایان بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به بحران‌های موجود در کشور گفت: با وجود این مشکلات یکی از مسائلی که باید در اولویت کار قرار بگیرد موضوع حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان برخی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با محیط زیست اظهار کرد: ایشان رویکردها را تعیین و سیاست‌های کلی در مورد حفاظت محیط زیست را ابلاغ کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه استان قم یک استان کوچک با ویژگی‌های خاص است، ادامه داد: باید از ظرفیت این تنوع اقلیمی استفاده کنیم، در استان تراکم صنابع را نیز داریم و همچنین اکوسیستم‌های شکننده ای مانند دریاچه نمک را در استان داریم که باید تلاش‌هایی برای برطرف کردن این مشکلات داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در سازمان دو حوزه محیط زیست انسانی و محیط زیست طبیعی داریم ادامه داد: در حوزه محیط زیست انسانی صدور مجوز و بحث نظارت و پایش را داریم و 60 مورد استعلام بهره برداری داشته‌ایم که با 59 مورد موافقت و با یک مورد مخالفت شده است.

وی ادامه داد: در مورد مجوز تأسیس صنایع 125 مورد بوده که با 124 مورد موافقت و با یک مورد مخالفت شده است.

وی با اشاره به بحث نظارت و پایش گفت: برخی ضوابط را به مراکزی که احداث شده‌اند ابلاغ کرده‌ایم که ملزم به رعایت آن‌ها هستند و در 5 ماه گذشته 250 مورد پایش داشته‌ایم.

موسوی با اشاره به موضوع مدیریت سبز گفت: در بازرسی‌ها از شرکت‌ها و صنایع این موضوع را مورد توجه و ارزیابی قرار داده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در بحث حقوقی مراجع قضایی بسیار در این امر به سازمان کمک کرده‌اند، ادامه داد: به مراکز متخلف اخطاریه ای داده می‌شود و برخی از آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند و 29 مورد تخلف گزارش شده 13 مورد محکوم قطعی شده‌اند.

موسوی با اشاره به موضوع آموزش و اطلاع رسانی اظهار کرد: در این حوزه باید فرهنگ سازی از سنین پایین شروع شود زیرا آمادگی بیشتری برای دریافت آموزش دارند.

وی با بیان برگزاری طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس استان ادامه داد: همچنین با مشارکت گروه‌های مردمی برنامه‌های پاکسازی طبیعت و تالاب‌ها را داشته‌ایم و همچنین در همین راستا  در سال گذشته همایش بحران دریاچه نمک برای حل مسائل و مشکلات برگزار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه باید از ظرفیت مراکز آموزشی برای فرهنگ سازی استفاده کرد گفت: در همین راستا تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش و حوزه علمیه خواهران منعقد شده است.

وی با اشاره به موضوع شهادت دو تن از محیط بانان ادامه داد: باید همکاران خود را در موضوعات مختلف استفاده از سلاح و دفاع شخصی و... آموزش دهیم تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

موسوی با بیان شرایط اقتصادی ویژه در کشور اظهار کرد: در این شرایط نخستین موردی که از اولویت‌های مراکز صنعتی خارج می‌شود مسائل زیست محیطی است، باید رویکرد کارخانه‌ها این باشد که مسائل زیست محیطی از اولویت خارج نشود زیرا نمی‌توانیم سلامت عمومی مردم را نادیده بگیریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfo09.yt0jk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما