چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : 68463
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

برنامه ریزی برای رساندن مساحت گلخانه‌های قم به 100 هکتار

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: حدود 22 هکتار گلخانه در استان در دست احداث داریم و به دنبال رساندن مساحت گلخانه‌های قم به 100 هکتار هستیم.
برنامه ریزی برای رساندن مساحت گلخانه‌های قم به 100 هکتار
برنامه ریزی برای رساندن مساحت گلخانه‌های قم به 100 هکتار
به گزارش قم نیوز محمد رضا طلایی امروز با اشاره به رویکرد بخش شیلات در استان قم اظهار کرد: رویکرد این بخش توجه به پرورش ماهیان گرمابی از جمله ماهیان خاویاری است و اکنون چهار واحد تولید ماهیان خاویاری در استان قم داریم.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در استان قم موجب رونق بخشیدن به اقتصاد این استان می‌شود، تسهیلات اشتغال روستایی با سود 6 درصد در سال جاری ظرفیت بسیار خوبی برای تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی در استان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: هم اکنون مساحت گلخانه‌های استان حدود 35 هکتار است و حدود 22 هکتار گلخانه دیگر در استان قم در دست احداث داریم. به دنبال رساندن مساحت گلخانه‌های استان به 100 هکتار هستیم و هر ماه یک کانتینر از محصولات گلخانه‌های قم به خارج از کشور صادر می‌شود.

طلایی محل تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز کشاورزان را تسهیلات بانکی دانست و تصریح کرد: تسهیلات مرغداران استان به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان به مدت دو سال استمهال شد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم به عنوان یکی از 13 استان خشک کشور شناخته می شود و به این دلیل تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از خشک سالی و باغداران آسیب دیده از سرمازدگی در استان قم به مدت دو سال استمهال شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgwt93.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما