جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 68535
منبع : خبرگزاری فارس

سردار کارگر: احداث موزه دفاع مقدس لبیک به ندای شهیدان است

قم نيوز : رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس لبیک به ندای شهیدانی همچون شهید زین الدین است.
احداث موزه دفاع مقدس لبیک به ندای شهیدان است
احداث موزه دفاع مقدس لبیک به ندای شهیدان است
به گزارش قم نیوز بهمن کارگر در بازدید از روند اجرایی پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار کرد: طی دو قرن گذشته هیچ عاملی همچون دوران باعظمت دفاع مقدس موجب سربلندی ملت بزرگ ایران نبوده است و باید به آن افتخار کرد و آن را ارج نهاد.

وی همچنین به محرومیت زدایی پس از انقلاب در کشور اشاره و ابراز کرد: در زمان طاغوت محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های زیادی در کشور وجود داشت و به برکت انقلاب اسلامی می‌بینیم که در دوره‌های مختلف کارهای زیادی برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس نیز دستمان خالی بود ولی الان به چنان شکوفایی‌هایی رسیده‌ایم که به طور نمونه همه دنیا به صف شده‌اند تا جلو پیشرفت‌های هسته ای ما را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس فقط برای نیروهای مسلح نیست و پشتیبانی و حضور مردم منجر به آن پیروزی‌های چشمگیر شد، ادامه داد: در آن دوران، دولت و ملت در کنار نیروهای مسلح تلاش کردند و البته فرماندهی صحنه نبرد با نیروهای مسلح بود و تا زمانی که مردم پشت سر این انقلاب هستند، نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان دموکراتیک کردن کشور دنیا، محکم و استوار پابرجاست.

کارگر با بیان این نکته که فرماندهی دفاع مقدس را حضرت امام(ره) بر عهده داشتند و الان فرماندهی با مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: هیچ تفکر و جناح و سلیقه ای نباید در روند دفاع مقدس دخالت کند تا مبادا بر اثر تغییر و تحولات و آمدوشد مسئولان، ذره ای غبار تحریف و فراموشی بر جریان دفاع مقدس بنشیند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: به همین منظور، موزه‌های دفاع مقدس در سرتاسر کشور، در سلسله مراتب تحت فرماندهی و زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شوند.

وی احداث موزه‌ها به ویژه مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم را لبیک به ندای شهیدانی چون سردار شهید مهدی زین الدین خواند و افزود: هر چند موزه می‌تواند به محلی برای گردهمایی‌های رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس تبدیل شود اما امروز احداث این مرکز فقط مطالبه رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا نیست بلکه به طور فراگیری به نیاز عموم مردم برای آشنایی با گنجینه پرافتخار آن دوران تبدیل شده است.

کارگر، قم را گل سرسبد انقلاب و دفاع مقدس نامید و ابراز کرد: قم خاستگاه انقلاب است و وجود لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و خیل عظیم شهدا، جانبازان و رزمندگان و مقام دوم شهادت در کشور، از افتخارات قم بوده و نباید در راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و  دفاع مقدس استان هیچگونه تاخیری به‌وجود آید.

وی عنوان کرد: برای احداث این مرکز، انصافا مجموعه وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران و شهرداران در دوره‌های مختلف کمک‌های شایسته ای کرده اند و برآیند همه فعالیت‌ها باید به گونه ای باشد که در زمان مقرر شاهد افتتاح موزه به عنوان باقیات الصالحاتی در عملکرد مسئولان باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین مواردی چون توجه به صرفه جویی در انرژی و لزوم بهره گیری از انرژی‌های طبیعی، طراحی فضای باز و حدود و ثغور موزه به گونه ای که برای عموم مردم در طول شبانه روز قابل استفاده باشد، را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnn93.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما