شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 68562
منبع : ایسنا

شهر هوشمند موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه می‌شود

قم نيوز : رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: هوشمند سازی شهر، افزایش رفاه مردم و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد و این از جمله اهداف هوشمندسازی است.
شهر هوشمند موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه می‌شود
شهر هوشمند موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه می‌شود
به گزارش قم نیوز همایون یزدان پناه عنوان کرد: نیازهای مردم در عصر حاضر بدون توجه به هوشمند سازی و الکترونیکی بودن به درستی تامین نمی‌شود و چالش‌های زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

وی افزود: در بسیاری از نقاط دنیا هوشمند سازی ارائه خدمات اجرایی شده است و طبیعتا در ایران نیز باید در هوشمند سازی شهرهای کلان، خصوصا شهر قم به عنوان مرکزیت جهان تشیع، به صورت توسعه یافته اجرا شود.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم تصریح کرد: یکی از حرکت‌هایی که توسط مشاور درحال انجام است، تبیین و روشن کردن مقوله شهر هوشمند است؛ بر همین اساس در چهار ماه آینده چشم انداز شهر قم را در افق 1400مشخص می‌شود.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهر قم ادامه داد: یک سری حرکات زیر بنایی و زیر ساختی موازی با این چشم انداز ها انجام شده است؛ عملیات اجرایی در بخش  سخت افزاری مواردی را از قبیل مرکز داده، شبکه‌های فیبر و شبکه‌های بی سیم  و در بخش نرم افزار نیز برنامه های کشوری esp،estp   که  قابلیت این را دارد که داده‌های باز در سطح شهر ایجاد کند، از شهرداری شروع می شود و به تدریج در سایر نقاط شهر گسترش می یابد.

وی  گفت: این داده‌های باز یا اپن دیتا، این قابلیت را دارد که مردم با شفافیت بیشتری از سازمان‌های حاکمیتی از جمله شهرداری روبرو شوند؛ از طرفی شرکت‌های خصوصی بتوانند بر اساس این داده‌ها یک سری خدمات ارزش افزوده برای مردم ایجاد کنند؛ به طور مثال، در ساخت و ساز هوشمند شهروند زمانی که اطلاعات ساخت و ساز را در این سازمان ارائه می‌دهد، شرکت ها نیز بر اساس آن پیش بینی می‌کنند که شهروند برای ساخت و ساز به چه چیزی نیاز دارد، این باعث می شود که خدمات با کیفیت تر و کاهش قیمت به دلیل رقابتی شدن بازار ارائه شود.

یزدان پناه با بیان اینکه هوشمند سازی شهر، افزایش رفاه مردم و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد، گفت: با هم افزایی صورت گرفته بین شهرداری، بخش دولتی و بخش خصوصی، هر کدام از این بخش ها نقش خود را ایفا می‌کنند و کار به صورت تعاملی پیش می‌رود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgxn93.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما