شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 68568
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار قم:

موزه دفاع مقدس بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان بهترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی است.
موزه دفاع مقدس بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی است
موزه دفاع مقدس بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی است
به گزارش قم نیوز روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم روز شنبه اعلام کرد که سید محمد رضا هاشمی در بازدید از موزه دفاع مقدس قم افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت به نسل جوان در این موزه ها و این که از چه محرومیت ها و کمبودهایی به چه تجربیات و پیشرفت هایی در عرصه های منطقه ای و جهانی رسیده ایم، باعث ایجاد خودباوری، عزت نفس و آشنایی هرچه بیشتر با افتخارات گذشته می شود.

وی در ادامه با بیان این که امروز به برکت و لطف خون شهدا از نعمت های بسیاری از جمله نعمت امنیت برخوردار هستیم گفت: دفاع مقدس مقطع طلایی از تاریخ پرافتخار نظام اسلامی است، چراکه برغم برخی خسارات مادی، سرمایه های ارزشمند و تاثیرات معنوی فراوانی بدست آمد که نمود آن را به روشنی در نسل جدید می بینیم.

هاشمی با اشاره به سابقه درخشان استان قم در دوران حماسه و ایثار و تقدیم 6 هزار شهید در طول سال های انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن، ابراز کرد: احداث موزه های دفاع مقدس در مراکز استان ها گام مهمی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است و ضرورت دارد موزه قم نیز با وجود این همه افتخارات در آن دوران، در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

وی همچنین به بازدید اخیر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس از ساختمان در حال احداث موزه دفاع مقدس قم اشاره کرد و گفت: در این دیدار که همزمان با عید سعید غدیر ترتیب یافت بر تسریع در احداث طرح و بهره برداری از آن در دهه فجر امسال تاکید شد و اعتباراتی هم از سوی استانداری قم پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

هاشمی افزود: تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی بر احداث و تکمیل موزه های دفاع مقدس است و ما در استان قم، هم به لحاظ دینی و شرعی و اداری و هم ادای دین به افتخارات دوران انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت، مسئولیت داریم مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود که در سال 92 روند اجرایی این طرح به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد. بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcc4pqe.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما