دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 68666
منبع : خبرگزاری ايرنا
مسئول بسیج سازندگی:

1200جهادگربسیجی در رزمایش سپاهیان قم حضوردارند

قم نيوز : مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: یک هزار و 200 جهادگر بسیجی در قالب 110 گروه در رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) 2 در منطقه قم به خدمت رسانی می پردازند.
1200جهادگربسیجی در رزمایش سپاهیان قم حضوردارند
1200جهادگربسیجی در رزمایش سپاهیان قم حضوردارند
به گزارش قم نیوز سرهنگ پاسدار علی دستوری روز دوشنبه  افزود: رزمایش جهادی سپاهیان محمد رسول الله(ص) 2 در قم که از نهم شهریورماه جاری آغاز شده است تا بیست و نهم این ماه به مدت 20 روز ادامه می یابد و در آن برنامه های مختلف سازندگی و خدمت رسانی توسط گروه های جهادی در مناطق محروم و حاشیه شهر و استان، اجرا می شود.

وی بیان کرد: برای اجرای دقیق برنامه های این رزمایش، قرارگاه خدمت رسانی استان و نواحی مقاومت بسیج در مناطق مختلف تشکیل شده است و گروه های جهادی شرکت کننده در رزمایش با اهداف آن، آشنا شدند.

وی با اشاره به این که در طی مدت رزمایش هر گروه جهادی به انجام ماموریت خدمت رسانی ویژه خود می پردازد، گفت: بخش های حاشیه ای شهر قم و مناطق محروم استان از جمله مکان های مورد نظر گروه های جهادی برای حضور و خدمت رسانی به مردم است.
دستوری ادامه داد: پیش بینی می شود در مدت دست کم 6 هزار نفر روز اردوی جهادی در قم برگزار و خدمت رسانی لازم به جامعه هدف رزمایش ارائه شود.

وی افزود: عرصه فعالیت این گروه های جهادی متفاوت و متنوع است و در برنامه های عمرانی اقدام هایی همچون ساخت و مرمت منازل مسکونی، رنگ آمیزی مدارس، بهسازی معابر شهری، ایجاد شبکه های آب رسانی و احداث زیرساخت های مورد نیاز مردم مناطق محروم، مورد توجه می باشد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و آموزشی ادامه داد: در بخش تبلیغی و فرهنگی نیز گروه های جهادی از میان طلاب و دانشجویان به صورت سازماندهی شده به فعالیت می پردازند و در همین زمینه کارگاه های آموزشی برای آگاهی بخشی به مردم در مورد آسیب های اجتماعی و کلاس های آموزشی به منظور ارتقای وضعیت درسی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قم گفت: همچنین در حوزه مسائل اقتصادی، گروه های جهادی برای کمک به ارتقای وضعیت معیشت ساکنان مناطق حاشیه ای شهر و استان، به توزیع سبد کالاهای مورد نیاز مردم از جمله مواد خوراکی، البسه، لوازم التحریر و جهیزیه خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم، افزود: برگزاری دوره های مهارت آموزی و ایجاد نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، از دیگر برنامه های گروه های جهادی شرکت کننده در رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) 2 برای ارتقای وضعیت معیشت مردم مناطق هدف اجرای طرح است.

وی ادامه داد: همچنین در این رزمایش 15 گروه جهادی با حضور پزشکان متخصص و کادر درمانی در حوزه ارائه خدمات بهداشتی به مردم مناطق حاشیه شهر و استان فعالیت خواهند کرد.
نخستین مرحله رزمایش سراسری سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 در منطقه قم، روز جمعه نهم شهریورماه با حضور 2 هزار و 500 تن از بسیجیان این استان آغازشد.

این رزمایش تا پایان شهریورماه در سراسر کشور برگزار می شود و ارتقاء آمادگی های رزمی گردان های بسیج ، تقویت روحیه و انسجام ملی و مقابله با توطئه های دشمنان ازمهمترین اهداف آن محسوب می شود.
این رزمایش در سه مرحله جداگانه انجام می شود که نخستین مرحله آن از روز جمعه، نهم شهریورماه با حضور 14 گردان الی بیت المقدس و با برنامه ستون کشی، راهپیمایی و استقرار در نقاط اردوگاهی و تمرین های نظامی آغاز شد.
دومین مرحله رزمایش یاد شده که تا آغاز هفته دفاع مقدس ادامه پیدا می کند، شامل اردوی گروه های جهادی است که با هدف خدمت رسانی و محرومیت زدایی به نقاط حاشیه ای و محروم استان انجام می شود.
سومین مرحله این رزمایش نیز به صورت همزمان در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد و طی آن بسیجیان کشور اجتماع بزرگ عاشورایی و باشکوهی را برگزار می کنند.

بیش از سه هزار جهادگر بسیجی در قالب 75 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
بسیج سازندگی استان قم دارای 33 گروه جهادی از میان طلبه های حوزه های علمیه، 22 گروه جهادی از میان دانشجویان دانشگاه های استان و 20 گروه جهادی از بین داوطلبان حوزه های مساجد و محلات قم است.
بسیج سازندگی با هدف محرومیت زدایی و انجام طرح های عام المنفعه در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcb00b0.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما