دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 68681
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی:

اجرای بیش از ۲۰ طرح و برنامه کیفی سازی تحصیلی طلاب

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که بیش از ۲۰ طرح و برنامه به منظور کیفی سازی تحصیلی طلاب در دستور کار قرار دارد، گفت: اجرای این برنامه ها به طرح تحول در حوزه کمک شایانی خواهد کرد.
اجرای بیش از ۲۰ طرح و برنامه کیفی سازی تحصیلی طلاب
اجرای بیش از ۲۰ طرح و برنامه کیفی سازی تحصیلی طلاب
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در جمع مدیر، معاونان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه  امام صادق (ع) قائمشهر به پیشینه تاریخی این حوزه اشاره کرد و گفت: پیشینه درخشان انقلابی این حوزه با تلاش های مسؤول و اساتید این مدرسه به دست آمده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که پیشرفت کمی و کیفی مدارس علمیه تنها منحصر به افزایش امکانات تحصیلی نیست، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت یک مدرسه، طلاب باید از روحیه علمی و جهادی برخورد دار باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید براین که کیفیت بخشی به برنامه های حوزه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در این راستا اختیارات بیشتری را به استان ها تفویض خواهیم کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود تغییر و تحول در متون درسی را از جمله دیگر برنامه های در دستور کار عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق مناسب این امر نیازمند بهره گیری از نظرات کارشناسی اساتید و نخبگان حوزه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بیش از ۲۰ طرح و برنامه به منظور کیفی سازی تحصیلی طلاب در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه ها به تحول در حوزه کمک شایانی خواهد کرد.  

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به عواطف و احساسات بشری اشاره کرد و با بیان این که لذت و درد، غم و شادی بعد قوی از ابعاد شخصیت انسان است، خاطرنشان کرد: غم و شادی ما در گرو جهان بینی و میزان عقل انسان است.

آیت الله اعرافی، معیارهای شناخت یک انسان را میدان بروز و ظهور غم و شادی دانست و تصریح کرد: این معیار بهترین ابزار برای انسان در شناخت خود و محاسبه نفس خویش خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که این معیار را می توان در زندگی امیرالمؤمنین(ع) به خوبی احساس کرد، افزود: آن حضرت و اهل بیت ایشان با دادن طعام خود به مسکین و یتیم و اسیر احساس شعف و شوق می کنند، در حالی که هم او در مقابل ربودن خلخال از پای زن یهودی آن طور خشمگین می شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcizqaq.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما