چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 68748
منبع : خبرگزاری فارس
با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت می گیرد

اجرای طرح «نوجوان کتابخوان-نوجوان فهیم» در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دختران نوجوان مجاور و زائر حرم حضرت معصومه(س) طرح «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهیم» از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت برگزار می شود.
اجرای طرح «نوجوان کتابخوان-نوجوان فهیم» در حرم حضرت معصومه(س)
اجرای طرح «نوجوان کتابخوان-نوجوان فهیم» در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز فاطمه قاسمی امروز افزود: رواق دختران کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، مسابقه دوره ای «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهیم» را برای دختران تا سن 16 سال در همین راستا برگزار کرده و آن را ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: در دوره تابستانی این مسابقه، 9 کتاب ارزشمند «سلام بر ابراهیم»، «قول دقیقه 90»، «تن تن و سندباد»، «چغوک»، «پسران دوزخ، فرزندان قابیل»، «سفر سرخ»، «یادت باشد»، «جستجوگران شمشیر عدالت» و «شازده کوچولو» در نظر گرفته شده است که نوجوانان علاقمند می توانند با مراجعه به بالکن شرقی این رواق، هم در این مسابقه ثبت نام کنند و هم امکان دریافت امانی این کتاب ها را داشته باشند.

کارشناس رواق دختران کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: برخی از این کتاب ها مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته اند که از آن جمله می توان به کتاب فاخر و ماندگار «سلام بر ابراهیم» اشاره کرد که حضرت آقا، جالب و جذاب بودن را دو ویژگی این اثر دانسته و نویسندگان دفاع مقدس را به شناسایی و معرفی شخصیت ‌هایی مانند شهید ابراهیم هادی توصیه فرموده اند.

وی درباره شیوه شرکت در این مسابقه گفت: نوجوانان شرکت کننده در این مسابقه باید پس از مطالعه تعدادی از این کتاب ها، پازل کتابخوانی این مسابقه را از رواق دختران حرم مطهر دریافت دارند و روند مسابقه را طی کنند. در عین حال به همه کسانی که موفق به تکمیل این پازل شوند، نشان «نوجوان کتابخوان – نوجوان فهیم» و جوایز دیگر اهدا خواهد شد.

وی در خصوص تداوم این حرکت فرهنگی اظهار کرد: این مسابقه علاوه بر تابستان در طول سال هم ادامه خواهد یافت و ما برای دو ماه محرم و صفر، کتاب های دیگری برای این مسابقه معرفی خواهیم کرد؛ همچنین نوجوانان دختر علاقمند می توانند در مسابقه های تک کتابی این مرکز و همچنین حلقه های کتابخوانی که با حضور مربیان فرهنگی برگزار می شود شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

قاسمی همچنین درباره دسترسی به کتاب های این مسابقه نیز گفت: علاوه بر شیوه امانی، کتاب های این مسابقات از طریق فروشگاه های آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) و با تخفیف ویژه در اختیار دختران نوجوان شرکت کننده در مسابقه قرار می گیرد؛ ضمن اینکه امکان دانلود اینترنتی کتاب ها هم برای شرکت کنندگان فراهم است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc4mqe.2bq408laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما