دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 6898
در شهر قنوات برگزار شد؛

رزمایش مشترك امدادو نجات نیروهای مسلح و بسیج

قم نيوز : قم نیوز: رزمایش مشترك امداد و نجات نیروهای مسلح و بسیج در حملات هوایی در منطقه عمومی شهر قنوات قم برگزار شد.
رزمایش مشترك امدادو نجات نیروهای مسلح و بسیج
به گزارش قم نیوز، دکتر رضا فقیهی، معاون هماهنگ كننده سپاه علی بن ابی طالب  در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: این رزمایش در راستای ابلاغیه های بهداشت و درمان كل نیروهای مسلح به شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح در استان ها انجام شد.

فقیهی  افزود: بر همین اساس، شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح در استان با همكاری معاونت عملیات سپاه علی بن ابی طالب قم برای انجام رزمایش برنامه ریزی كرده و نهایتا رزمایش امداد و نجات در حملات هوایی و جنگ نوین، در آخرین روزهای اردیبهشت ماه توسط نیروهای مسلح و بسیج قم برگزار شد.

وی هدف از انجام این رزمایش را ایجاد هماهنگی بیشتر بین رده های نیروهای مسلح و بسیج در شرایط بحرانی و بلایای طبیعی، حملات هوایی و جنگ نوین اعلام كرد.

فقیهی همچنین افزایش توان پشتیبانی از رزم و جلب اعتماد مردمی نسبت به توان پشتیبانی از رزم نیروهای مسلح و نیز امداد رسانی عمومی نیروهای مسلح در سطح استان را از دیگر اهداف رزمایش اعلام نمود.

وی افزود: بحمدالله این رزمایش با استعداد تیپ، مثبت انجام شد كه در نوع خودش در سطح كشور كم نظیر بود.

معاون بهداشت و درمان سپاه علی بن ابی طالب  با بیان این نكته كه این رزمایش سابقا به شكل گردانی انجام می گرفت افزود: رزمایش فعلی به طور گسترده تر با حضور و مشاركت گردان های امداد و نجات "عاشورا و الزهرا" بسیج قم، بهداشت و درمان سپاه علی بن ابی طالب، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و نیز بهداری رده های مستقر در استان انجام شد.

وی از ویژگی های دیگر رزمایش امداد و نجات را حضور گردان جنگ نوین لشگر عملیاتی اعلام نمود.

فقیهی همچنین اظهار داشت: با ورود ادوات زرهی و آمبولانس ها، عملیات رفع آلودگی در جنگ های نامتعارف، انتقال مصدومین توسط راپل از طبقات بالای ساختمان ها و انتقال و تریاژ مصدومین به مراكز درمانی انجام گردید.

وی در پایان با بیان آمادگی كامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با خطرات ناشی از آسیب های بلایای طبیعی، حملات هوایی و جنگ نوین گفت: پس از وقوع بحران، نیروهای سپاه به طور مستقل صفر تا صد پوشش منطقه بحران زده را به عهده گرفته و با همكاری بسیج و سایر نیروهای مسلح استان، كار امنیت، انتظامات، شناسایی، آوار برداری، تریاژ و نجات مصدومین و انتقال به مراكز درمانی، گند زدایی و بهداشت محیط، بهداشت روانی، جنگ نوین و رفع آلودگی از نفرات، تجهیزات و خود روها را انجام می دهند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.oqea2bq44la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما