چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 69061
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پیام شهردار قم به مناسبت آغاز ایام عزاداری امام حسین(ع)

قم نيوز : شهردار قم با صدور پیامی فرارسیدن ایام حزن و سوگواری امام حسین(ع) را تسلیت گفت.
پیام شهردار قم به مناسبت آغاز ایام عزاداری امام حسین(ع)
پیام شهردار قم به مناسبت آغاز ایام عزاداری امام حسین(ع)
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان نژاد در پیامی فرارسیدن ماه محرم، ایام حزن و عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) را تسلیت گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. امام خمینی(ره)

حسین(ع) چراغ هدایت، کشتی نجات و راه رهایی از ظلمت و ورود به روشنایی است. نامی‌ که که خونش‌، رگ‌های خشکیده بدنه اسلام را آبیاری کرد و جان تازه‌ای بر اسلام ناب محمدی(ص) بخشید، آنگاه که اسلام راستین زیر پای مزدوران، بدعت‌گذاران و ریاکاران از بین می‌رفت.

جریان قیام امام حسین(ع) اگرچه در ظاهر بسیار متفاوت از مسیر امام حسن(ع) بود اما در باطن طی یک مسیر روشن در راه هدایت بشر را شکل می‌داد؛ در زمانه‌ای که مصادیق بی‌دینی، بدعت‌ها، دروغ و ریاکاری به ذات اسلام ورود کرده و دیگر اهل بیت پیامبر(ص) خارج از دین بودند و دشمنان پیامبر مدعی دین‌مداری و خلیفة‌اللهی، امام حسین(ع) پا در مسیری گذاشتند که شجره نوپای اسلام را از نابودی و انحراف نجات داد.

در قریب به 50 سال پس از پیامبر اسلام(ع) و کم شدن صحابه و نزدیکان پیامبر در جامعه، کسانی حکومت بر امت اسلامی را بر دست گرفتند که حتی اولیات دین که حرمت آنها بر هر مسلمانی واضح و مبرهن بود، را چه در خفا چه آشکارا رعایت نمی‌کردند و خود را  خلیفة‌الله دانسته و همگان نیز اطاعت از وی را واجب عنوان می‌کردند و در همین برهه بود که اهل بیت پیامبر، خارجی نامیده شده و در سرزمینی مقدس به جرم اختلاف در امت اسلامی و خروج از دین سر از بدنشان جدا کردند.

محرم و صفر و ایام سوگواری امام شهیدان، حضرت حسین(ع) فرصتی برای یادآوری همین مساله است که با خود تکرار کنیم که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشوراست و به امید برافراشتن پرچم سبز مهدوی روز به روز بالنده می‌شود که مبادا فتنه‌های صدر اسلام دامان آن را بگیرد. تجربه تاریخی، معنوی و سیاسی عاشورا و سال‌های پس از پیامبر(ص) امروز در انقلابی که بر پایه پرچم قرمز حسینی و سبز مهدوی استوار است نباید هیچ گاه از یاد برود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، از خداوند متعال توفیق عزاداری با بصیرت و آگاهانه در این ایام برای تمام دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و موفقیت روزافزون نظام اسلامی در برابر دشمنان دین خواهانم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb8gb0.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما