دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 6914

والیبال ساحلی جانبازان قم آینده روشنی دارد

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم گفت: قرار گرفتن در جمع تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جانبازان و معلولین کشور نشان داد که ورزشکاران معلول قمی در این رشته آینده بسیار خوبی در پیش دارند.
والیبال ساحلی جانبازان قم آینده روشنی دارد
به گزارش قم نیوز، محمد پیروزمنش امروز اظهار کرد: این مایه خرسندی مجموعه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین است که هر قدم که بیشتر از گذشته به پیش می‌رویم، استعدادهای بسیار خوبی در ورزش معلولان ظهور می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از موفقیت‌های ارزنده‌ای که ورزشکاران جانباز و معلول قم در رشته‌هایی نظیر بسکتبال با ویلچر، شنا، دوومیدانی، والیبال نشسته و تنیس با ویلچر، خوشبختانه ورزشکاران رشته والیبال ساحلی نیز به خوبی توانمندی خود را در رقابت‌های قهرمانی کشور نشان دادند.

رییس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم اضافه کرد: با حضور ۱۵ تیم از استان‌های مختلف کشورمان، مسابقات والیبال ساحلی جانبازان و معلولان قهرمانی کشور به میزبانی مازندران در مجتمع ساحلی نمک آبرود چالوس برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات تیم‌های مازندران (الف)، مازندران (ب)، گلستان، قم، خراسان (الف)، خراسان (ب)، لرستان، البرز، تهران، کرمان، هرمزگان، سمنان، مرکزی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پیروزمنش ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجمن والیبال جانبازان و معلولین کشور این مسابقات در دور نخست مرحله گروهی در چهار گروه برگزار شد و در نهایت تیم‌های اول هر گروه با حضور در مرحله نیمه نهایی با هم رقابت کردند.

رییس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم بیان داشت: این رقابت‌ها برای نخستین بار در کشور به انجام رسید و به دلیل تقارن با ایام خجسته میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) با عنوان جام دو نور نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: در رشته والیبال ساحلی معلولان که به صورت ایستاده برگزار می‌شود، تعداد بازیکنان هر تیم حداکثر سه نفر است که این نفرات شامل یک نفر دارای حداقل معلولیت و دو نفر دارای معلولیت و دارای کلاس پزشکی می‌شود.

پیروزمنش تصریح کرد: این رقابت‌ها به منزله انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شد و پس از انتخاب نفرات برتر، روند آماده سازی تیم ملی برای حضور در تورنمنت‌های والیبال ساحلی آغاز شد که البته ملی‌پوشان فعلی تیم والیبال نشسته حق حضور در تیم ملی والیبال ساحلی را نداشتند.

وی با اشاره به مقام ششم قم در مسابقات والیبال ساحلی معلولان قهرمانی کشور عنوان داشت: این مسابقات در حالی به پایان رسید که تیم گلستان به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های خراسان رضوی(الف) و مرکزی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند در حالی که تیم قم به مقام ششم دست پیدا کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.8b0urhb9aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما