دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 6919
استاندار قم خبر داد:

پيشرفت 80 درصدی احداث باند فرودگاه بين المللی قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در بازديد از پروژه فرودگاه بين المللی قم، از پيشرفت 80 درصدی عمليات احداث باند اول اين فرودگاه خبر داد و گفت: بزودی كار ساخت ترمينال اصلی و برج مراقبت نيز آغاز می شود.
پيشرفت 80 درصدی احداث باند فرودگاه بين المللی قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسين موسی پور در بازديد از مراحل اجرايی پروژه فرودگاه بين المللی قم و در نشست كارگاهی بررسی مشكلات طرح كه با حضور مديران دستگاه هاي مرتبط در محل اجرای پروژه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در سال های اخير اقدامات و پروژه های بزرگی در بخش های مختلف نظير مونوريل، مترو، راه قم- گرمسار، توسعه حرم مطهر، جاده قديم قم- تهران، راه قم- نيزار، پروژه عظيم آبرسانی و ده ها پروژه كوچك و بزرگ برای سرعت دادن به روند پيشرفت و توسعه استان قم انجام گرفته است.

وی با بيان اين كه اين طرح ها نويد بخش آينده درخشانی براي توسعه و عمران قم خواهد بود افزود: قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و آبروی نظام و انقلاب اسلامی شايسته برداشتن چنين گام های بلندی بوده و بی ترديد اين خطه را به جايگاه واقعی آن خواهد رساند.

استاندار قم از فرودگاه به عنوان يكي از اساسی ترين پروژه ها و مهم ترين پروژه بخش حمل و نقل استان نام برد و خاطرنشان كرد: ساخت فرودگاه به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذير، جهش عظيمی را در توسعه و عمران و آبادانی و رونق اقتصادی و گردشگری استان ايجاد خواهد كرد.

موسی پور با تاكيد بر لزوم اهتمام جدی دستگاه ها به رفع موانع و مشكلات اين پروژه مهم گفت: مجموعه مديران و سرمايه گذار طرح، بايد با يك همت و تلاش ويژه به دنبال رفع موانع و به سرانجام رساندن اين پروژه باشند.

وی روند اجرايی پيشرفت پروژه را خوب ارزيابی كرد و افزود: فاز نخست پروژه شامل باند جنوبی با چهار هزار و ۶۲۰ متر طول و ۶۰ متر عرض، پاركینگ هواپیما، تاكسی وی، ترمينال موقت و امكانات گردشگری، تفریحی و فرهنگی با سرعت خوبی در حال اجرا است.

استاندار قم با اشاره به اتمام عملیات خاكبرداری، خاك ریزی و زیر سازی فاز یك فرودگاه گفت: احداث باند اول پرواز ۸۰ در صد پيشرفت داشته و تا پايان سال قابل بهره برداری است ضمن اين كه با آماده شدن نقشه ها، بزودی ساخت برج مراقبت و ترمينال فرودگاه نيز آغاز خواهد شد.

موسی پور به آغاز كارهای مطالعاتی فاز دوم طرح اشاره و خاطر نشان كرد: طراحی فاز دوم آغاز شده و به محض اتمام فاز اول، كار فاز دوم شامل باند شمالی و بقيه تاسيسات آغاز خواهد شد.

لازم به ياد آوری است، فرودگاه بین المللی قم نخستین فرودگاه خصوصی كشور در فاصله ۱۵ كیلومتری استان قم به سمت سلفچگان در منطقه طرلاب بوده كه فاز نخست آن در حال اجرا است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.q93rak9yypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما