سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 6948

شعبه قضایی ویژه تخلفات وقف در استان‌ها تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار ایجاد یک شعبه خاص قضایی به منظور رسیدگی به پرونده‌های مربوط به وقف در استان ها شد.
شعبه قضایی ویژه تخلفات وقف در استان‌ها تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نخستین هم‌اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار کرد: رجب ماه خداست و موجب پرواز آدمی به سوی پروردگار خویش می‌شود.

وی با اشاره به جلسه هم‌اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه و اهمیت آن افزود: این گردهمایی مدیران حوزوی و اوقاف بی‌نظیر بوده و به پرورش اندیشه و فرهنگ وقف می‌پردازد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: مدیران حوزه‌های علمیه مسئولیت‌های خطیری در استان‌های محل زندگی خود دارند به همین دلیل شوراهای استانی در بیش از ۲۷ استان تشکیل شده و به هماهنگی و رفع مشکلات مدارس علمیه در همان مناطق مشغول هستند.

وی با بیان اینکه از علمای بزرگ هر استان در تشکیل این شوراها استفاده شده است، گفت: در رأس شوراهای استانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه هر شهر حضور دارد و در کنار وی، مدیران و اساتید حوزه‌ها به فعالیت می‌پردازند.

مقتدایی تعداد مصوبات این شوراها را تاکنون ۱۵۰ مورد اعلام کرد و عنوان داشت: نیازها و کمبودهایی در حوزه‌های علمیه وجود دارد که رفع این نقایص بر عهده مدیران و اعضای شوراهای استانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر احیای موقوفات در سراسر کشور ابراز کرد: شناسایی و تعدیل اجاره‌ها باید جزو اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باشد.

وی خواستار وصول درآمدها به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های سازمان اوقاف شد و افزود: این درآمدها باید در راستای نیت واقفان هزینه شود.

مقتدایی بر احیای موقوفات مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: این امر در راستای رشد و تعالی وضعیت معیشتی طلاب و مدارس علمیه ضروری است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان داشت: تفکیک موقوفات مربوط به مدارس علمیه هر استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه می‌توان در هر استان، یک شعبه خاص قضایی به منظور رسیدگی به پرونده‌های مربوط به وقف دایر کرد.

وی خواستار نگاه جهانی طلاب به مسائل مختلف شد و افزود: این امر موجب می‌شود که هر یک از طلاب این ظرفیت را داشته باشند که در آینده به مرجع تقلیدی جهانی تبدیل شده و قطب علمی جهان تشیع باشند.

مقتدایی ادامه داد: جلسه هم اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه در راستای مطالبات رهبری در خصوص تحول در حوزه‌های علمیه، امری مهم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.5aqct1a3vbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما