سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 6951
عالی پور عنوان کرد:

اهمیت توسعه بخش معدن در توليد و اشتغالزايی

قم نيوز : قم نیوز: ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت، توسعه بخش معدن را در توليد و اشتغالزايي بسيار مهم خواند و بر لزوم بازشناسي اين بخش در بين مسئولين و مردم تاكيد كرد.
اهمیت توسعه بخش معدن در توليد و اشتغالزايی
به گزارش قم نیوز، يونس عالی پور در جلسه هسته مطالعات سازمان صنعت، معدن و تجارت كه با موضوع معدن، فرصت ها و چالش ها که با حضور رییس دانشكده معدن و متالوژی دانشگاه اميركبير، دبير خانه معدن ايران، اساتيد دانشگاه و بخش خصوصی برگزار شد؛ يكی از مشكلات بخش معدن را عدم شناخت كافی از اين بخش بين مردم و مسوولين دانست وی اظهار داشت: استان قم پتانسيل های زيادی در بخش معدن دارد كه متاسفانه بين مسوولين استان شناخته شده نيست و تصور از بخش معدن فقط شن و ماسه و گچ است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عمده معادن فعال استان را سنگ آهك، سنگ گچ، نمك آبی، سنگ لاشه، منگنز، باريت، زئوليت، بنتونيت، فلدسپات، سلستين، عقيق، سنگ های قيمتی و سنگ های تزئينی مانند گرانيت و مرمريت نام برد و افزود به جز معادن موجود طی چند سال اخير اكتشاف طلا، مس و آهن نيز در دستور كار قرار گرفته و موفقيت هايی نيز در اين زمينه حاصل شده است.

عالی پور مهم ترين مشكل در اين بخش را نبودن اعتبار كافی برای اكتشاف دانست و گفت: اكتشاف مقدمه معدنكاری است و با تخصيص اعتبار مناسب استانی جهت تكميل اكتشاف طلا و مس و ژئوفيزيك هوايی می توان پتانسيل های نهفته معدنی استان بخصوص مواد معدنی فلزی را شناسايی كرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال خاطرنشان كرد: توسعه بخش معدن تاثير به سزايی در افزايش توليد و اشتغالزايی در استان خواهد داشت چرا كه سرمايه گذاری در اين بخش در مقايسه با بخش صنعت كم و سود آوری آن زياد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه های اين سازمان برای بازشناسايی بخش معدن گفت: معرفی پتانسيل های معدنی استان در قالب همايش، نمايشگاه و برنامه های ديداری در دستور كار قرار دارد.

عالی پور همكاری اين سازمان با دانشكده معدن دانشگاه اميركبير درخصوص طرح های پژوهشی را دستاورد جلسه هسته مطالعات دانست و گفت: اميدواريم اين همكاری در آينده ای نزديك نتايج مثبتی برای استان داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.pqea2bqosla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما