چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : 6952

توجه بیشتر به مساجد شیعیان در مناطق شرق و جنوب کشور

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: در برخی از استان‌های شرقی و جنوبی، توجه کافی به مساجد شیعیان صورت نمی‌گیرد در حالیکه این مساجد باید با استفاده از درآمد موقوفات آباد شوند.
توجه بیشتر به مساجد شیعیان در مناطق شرق و جنوب کشور
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی سه‌شنبه شب در دیدار با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و نیز جمعی از مسوولان حوزوی و مدیران کل ادارات اوقاف استان‌های مختلف در موسسه امام صادق (ع) اظهار کرد: حدیث معروفی از نبی مکرم اسلام (ص) در مورد صدقه جاریه وجود دارد که سنی و شیعه آن را نقل کرده‌اند.

وی افزود: احیای مساجد و حسینیه‌ها از جمله صدقات جاریه است که مورد تاکید نیز واقع شده و جزو اهداف خیر واقفان به شمار می‌رود.

این مرجع تقلید با اشاره به سابقه طولانی سنت حسنه وقف در ایران خاطرنشان کرد: وقف به دو صورت خاص و عام صورت می‌گیرد که در نوع نخست نمی‌توان تغییری در نیت واقف ایجاد کرد اما در وقف عام دست متولی بازتر است.

وی بیان کرد: در بعضی از استان‌های شرقی و جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، مساجد شیعیان آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرند در حالیکه این امر یعنی رسیدگی به وضعیت مساجد و حسینیه‌های شیعه اهمیت فراوانی دارد.

سبحانی خواستار بهره‌گیری از درآمد موقوفات به منظور آبادانی هرچه بیشتر مساجد شد و افزود: کارهای فرهنگی نیز در اولویت بعدی قرار دارد و برای این امر می‌توان فعلاً از مسائلی چون پذیرایی و اطعام از درآمد موقوفات خودداری کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تدوین چندین جلد کتاب تخصصی از روایات مربوط به وقف در ایران و ارسال آن به دیگر کشورها گفت: این امر کار پسندیده‌ای است اما در شرایط کنونی باید لقمه آماده‌تری در اختیار مردم قرار داد و برای این منظور می‌توان از کتاب‌های کوچک و کاربردی بهره گرفت.

وی ادامه داد: مسوولان سازمان اوقاف و امور خیریه باید احکام وقف را به روشنی برای مردم بیان کنند زیرا این سازمان دارای نظام و ساختار خوبی است و تبیین مسئله وقف برای اقشار مختلف مردم، عامل موثری در احیای موقوفات خواهد بود.

سبحانی با تاکید بر روشن‌گری در خصوص وقف و احکام آن عنوان کرد: تبلیغ گسترده در این زمینه موجب می‌شود که مردم نیز رغبت بیشتری به مسئله وقف از خود نشان دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.k092yt0nxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما