چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 69557
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر جامعة‌الزهرا علیهاالسلام :

طلاب ۳۳ کشور جهان درجامعة‌الزهرا علیهاالسلام تحصیل می کنند

قم نيوز : حجت‌الاسلام‌ مدنی با اشاره به حضور طلاب ۳۳ کشور جهان در سال جاری خاطرنشان ساخت: حضور ارزشمند طلاب از ۸۰ کشور جهان تاکنون سبب شده تا دوره‌های تربیت مترجم به سه زبان ترکی، عربی و انگلیسی در این مرکز راه‌اندازی شود.
طلاب ۳۳ کشور جهان درجامعة‌الزهرا علیهاالسلام تحصیل می کنند
طلاب ۳۳ کشور جهان درجامعة‌الزهرا علیهاالسلام تحصیل می کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید محمود مدنی مدیر جامعة‌الزهرا علیهاالسلام ظهر امروز در مراسم آئین آغاز سال تحصیلی 98-97 جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: یکی از فعالیت این مرکز علمی، پژوهشی تربیت اساتید توانمند و موردنیاز با برگزاری دوره‌ها تربیت مربی است.

وی ادامه داد: امروزه مراجعه به روحانیان برادر و خواهر و مشاوره گرفتن از ایشان یکی از مهم‌ترین نیازها و خواسته مردم جامعه به شمار می‌رود و ازآنجایی‌که امر مشاوره یک مسئله پرمخاطره است جامعة‌الزهرا علیهاالسلام برای دانش‌پژوهان خود دوره‌های تخصصی مشاوره دینی در تمامی عرصه‌ها را با استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برگزار کرده که هم‌اکنون نیز این دوره‌ها در حال اجرا هستند که تاکنون در کشور بی‌نظیر بوده است.

برگزاری دوره های کوتاه مدت برای متقاضیان داخلی و بین المللی

مدیر جامعة‌الزهرا علیهاالسلام گفت: ما امروز با مخاطبانی مواجه هستیم که به دلایل مختلفی همچون مشکلات زندگی و دوری مکان زندگی، امکان حضور در دوره‌های طولانی‌مدت حوزوی را ندارند.

وی در ادامه افزود: جامعة‌الزهرا علیهاالسلام این امکان را برای تمام مراکز علمی پژوهشی داخلی و بین‌المللی فراهم کرده که دانش‌پژوهان بتوانند در دوره‌های کوتاه‌مدت در رشته‌های مختلفی همچون قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، علوم تربیتی و دیگر رشته‌های این‌چنینی شرکت داشته باشند و میهمانان بین‌المللی خود را از فرودگاه تحویل گرفته و بعد از دوره به فرودگاه تحویل خواهیم داد.

برگزاری دوره تربیت مترجم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به حضور طلاب 33 کشور جهان در سال جاری خاطرنشان ساخت: حضور ارزشمند طلاب از 80 کشور جهان تاکنون سبب شده تا دوره‌های تربیت مترجم به سه زبان ترکی، عربی و انگلیسی در این مرکز راه‌اندازی شود.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ارزنده طلاب جامعة‌الزهرا علیهاالسلام در عرصه بین ملل اظهار داشت: تاکنون طلاب این مرکز در عرصه بین ملل خوش درخشیده‌اند و به حول و قوه الهی در آینده نیز این‌گونه خواهد بود، ما روال تحصیلی حوزه‌های علمیه را به‌طور کامل ادامه داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم زمینه‌ساز تحولی جهانی باشیم.

فعالیت دانشکده هدی و مجموعه آموزشی هدی در جامعة الزهرا علیهاالسلام

مدیر جامعة‌الزهرا علیهاالسلام گفت: دانشکده هدی با 12 رشته تحصیلی و دانشجویان ایرانی و خارجی و همچنین مجموعه آموزشی هدی در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، دبستان، دبیرستان و مهدکودک که این مهد به‌عنوان بزرگ‌ترین مهدکودک در خاورمیانه است، از فعالیت‌های ارزنده این مرکز آموزشی پژوهشی به شمار می‌روند.

وی در ادامه افزود: ما در یک مسابقه علمی جهانی قرارگرفته‌ایم و باید در عرصه علم و پژوهش کمر همت ببندیم و خود را با مراکز علمی جهانی همسان کنیم زیرا که از حیث استعداد چیزی از دیگران کم نداریم.

استاد جامعه الزهرا در پایان به دانش‌پژوهان توصیه کرد: اگر همه مسیرها را بگذارنیم ولی تهذیب نفس نداشته باشیم موفق نمی‌شویم جامعةالزهرا علیهاالسلام زمانی موفق می‌شود که طلاب این مجموعه زنانی مؤمن، همسرانی فداکار و مادران پرتوان باشند و در تمامی زمینه‌ها الگو جامعه قرار بگیرند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzsb0.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما