سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 69759
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اعلام کرد

کاهش میانگین زمان رسیدن آتش نشانان قمی به محل حادثه/بسیاری از پاساژهای قم ایمن نیستند

قم نيوز : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: زمان رسیدن نیروهای این سازمان به محل حادثه کاهش یافته است و این نیروها در میانگین زمانی سه دقیقه و 18 ثانیه به محل حادثه می‌رسند.
کاهش میانگین زمان رسیدن آتش نشانان قمی به محل حادثه/بسیاری از پاساژهای قم ایمن نیستند
کاهش میانگین زمان رسیدن آتش نشانان قمی به محل حادثه/بسیاری از پاساژهای قم ایمن نیستند
به گزارش قم نیوز عباس جعفری امروز با اشاره به زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی در شهر قم به محل حادثه اظهار کرد: در گذشته رسیدن نیروها به محل حادثه زمان بر بود، اما اکنون زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی قم به محل حادثه کاهش یافته است و این نیروها در میانگین زمانی حدود سه دقیقه و 18 ثانیه به محل حادثه می‌رسند.

وی ادامه داد: در طول دو دهه اخیر بلندمرتبه سازی در شهر قم اوج پیدا کرد و این شهر قم چهارمین شهر کشور به لحاظ آپارتمان نشینی است. سازمان آتش نشانی براساس مصوبه شورای اسلامی شهر قم بر ایمنی ساختمان‌ها در مرحله احداث نظارت می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: ساختمان‌هایی که از سال 92 به بعد در شهر قم احداث شدند، سازمان آتش نشانی به شدت بر ایمنی این ساختمان‌ها نظارت داشت. تمدید مجوز واحدهای گردشگری در شهر قم هم نیاز به تائیدیه ایمنی سازمان آتش نشانی دارد.

جعفری با اشاره به وضعیت ایمنی واحدهای تجاری در شهر قم اظهار کرد: یک پاساژ در این شهر به دلیل ناایمن بودن تخریب شد که در کشور سابقه نداشت، بسیاری از پاساژهای قم به لحاظ ایمنی وضعیت خوبی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری قم به لحاظ تجهیزات به وضعیت خوبی رسیده است، به عنوان مثال این سازمان اکنون حدود 500 لباس ضد حریق دارد، سازمان دارای نردبان برای امدادرسانی به ساختمان‌های بلندمرتبه است، اما تعداد این نردبان‌ها کم است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcf1edv.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما